اجتماعیاقتصاد مقاومتیاقتصادیبازرگانیشهری

وضعیت بازار نه برای تولیدکننده مطلوب است نه مصرف‌کننده/دستگاه‌های نظارتی مقتدرانه ورود کنند

رئیسی:

رئیس قوه‌قضائیه با انتقاد از آشفتگی بازار در روزهای اخیر گفت: وضعیت فعلی بازار نه برای تولیدکننده مطلوب است و نه مصرف‌کننده.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از تسنیم، آیت‎ الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه‌قضائیه، با اشاره به حضور مؤمنانه و با اخلاص مردم به ویژه جوانان در مراسم های با شکوه لیالی قدر، از رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز مذهبی تقدیر کرد.

ناکامی رژیم صهیونیستی در الحاق کرانه باختری به مناطق اشغالی

رئیس قوه‌قضائیه همچنین با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس و با تاکید بر اینکه آزادی قدس شریف همچنان اولویت امت اسلامی است گفت: امروز هم بعد از 72 سال نکبت رژیم صهیونیستی و نقض پیمان‎ها و جنایاتی که علیه مردم فلسطین و لبنان و دیگر کشورهای منطقه انجام داده‎اند، به‎دنبال پیاده‎سازی طرح ننگین معامله قرن هستند.

رئیسی طرح موضوع الحاق کرانه باختری به سرزمین‎های اشغالی به‎عنوان گام مقدماتی برای اجرای معامله قرن دانست و خاطر نشان کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی هرگز موفق به اجرای این طرح نمی شوند و انتفاضه گسترده‎تری نسبت به گذشته در فلسطین و حتی در سطح منطقه شکل خواهد گرفت.

آمریکا گرفتار اعتراضات مردمی شده است

رئیس قوه‌قضائیه گفت: پس از اضمحلال داعش که مولود آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، اسرائیلی‎ها تلاش کردند از انفعال خارج شوند اما بر همگان روشن است که آنها در وضعیت استیصال به‎سر می برند و آمریکا که همواره دنبال ایجاد آشوب و ناامنی در دیگر کشورهاست، با 1.5 میلیون مبتلا به کرونا و 90 هزار کشته بر اثر شیوع این ویروس، گرفتار اعتراضات مردم این کشور شده است.

سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر وضعیت زندانیان آمریکایی تاسف‎بار است

رئیسی با بیان این‎که در آمریکا روزانه تعداد زیادی وارد زندان می‎شوند که در شرایط نامناسبی به سر می برند و زندان‎های این کشور از جهات مختلف وضعیت اسفناکی دارد، نسبت به سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر روحیه استکباری و جنایات آمریکایی‌ها و همچنین عدم توجه آنها به وضعیت زندانیان به ویژه رنگین‎پوستان ابراز تأسف کرد.

رئیس قوه‌قضائیه با تأکید بر این‎که سودای شکل‌گیری خاورمیانه آمریکایی به بایگانی تاریخ سپرده خواهد شد، تصریح کرد: خروج آمریکا از منطقه با اراده مردم منطقه رقم خورده و آغاز شده و قطعاً به برکت خون شهید سلیمانی و شهدای مقاومت، به ثمر می‌نشیند و شرایط منطقه متفاوت خواهد شد.

وضعیت بازار رضایت‌بخش نیست؛ دولت و دستگاه‎های نظارتی ورود کنند

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گزارشات و شکایاتی که نسبت به وضعیت بازار به قوه قضائیه رسیده است، اظهار کرد: شرایط بازار برای مصرف‎کنندگان و تولیدگران مناسب و رضایت‌بخش نیست و نیازمند یک نظارت جدی از سوی دستگاه‎های مسئول است.

آرامش مردم در گرو نظارت و بازرسی علی‌الدام از بازار

رئیس قوه‌قضائیه، قیمت‌‎گذاری کالاها برای حمایت از مصرف‎کنندگان و همچنین برخورد با افراد متخلف و متجاسر به قانون را از حقوق مردم دانست و گفت: سازمان بازرسی، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان با نظارت و بازرسی علی‎الدوام و کنترل قیمت‎ها در بازار، آرامش را به زندگی مردم باز گردانند.

رئیسی با بیان این‎که هرجا دستگاه‎های مسئول مقتدرانه و کارشناسی وارد عمل شدند اثرگذار بوده‎اند، تأکید کرد: قیمت‌گذاری و تسعیر وظیفه دولت‎ها است و امروز هم دولت و دستگاه‎های متولی کنترل بازار باید با نجات بازار از وضعیت آشفته فعلی و حمایت از تولیدکننده و مصرف‎کننده، در جامعه آرامش ایجاد کنند و اقداماتی که در این زمینه آغاز شده، با جدیت بیشتر پیگیری شود.

رئیس قوه‌قضائیه در همین زمینه به ورود دستگاه‎های مسئول به موضوع قیمت خودرو اشاره کرد و متذکر شد که این اقدام موجب تاثیر بر این بازار و تا حدودی کنترل قیمت‌ها شد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از اقدامات جهادی همکاران دستگاه قضا در ماه‎های پایانی سال گذشته برای به‎روزرسانی پرونده‎های قضائی اظهار داشت: شیوع کرونا مشکلاتی برای دستگاه‎های اجرایی و قضایی ایجاد کرد اما با بهبود وضعیت، امیدواریم گام‎های جدی برای تسریع در رسیدگی به پرونده‎ها و روزآمدسازی آنها برداشته شود.

مأموریت دادستان تهران برای اطلاع‎رسانی درباره نتیجه تحقیق و تفحص‌های ارجاعی به دستگاه قضا

رئیس قوه قضاییه در خصوص گزارش های تحقیق و تفحص مجلس که برای رسیدگی به دستگاه قضائی ارجاع کرده است، به دادستان تهران مأموریت داد موضوع را بررسی و گزارشی دقیق و جامع از وضعیت گزارش تحقیق و تفحص‎های ارجاع شده به قوه قضائیه ارائه دهد.

تأکید رئیس دستگاه قضا بر اجرای بخشنامه صلح و سازش

رئیسی با اشاره به گزارش برخی از استان‎ها درباره افزایش ورودی پرونده‎های صلح و سازش به بخشنامه سال گذشته قوه قضاییه در مورد دراولویت قرار دادن موضوع صلح و سازش در دادرسی ها اشاره کرد و افزود: پیگیری این رویکرد از اولویت‎های جدی دستگاه قضایی است و لازم است دادگستری های کل کشور به آن اهتمام مضاعف داشته باشند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا