اجتماعیشهری

وظیفه رسانه‌های ایران، درپی ترور سردار وطن

ترور جنایت بار سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی لزوم سیاستگذاری رسانه ای واحد را در رسانه های جریان اصلی از جمله صداوسیما، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایت‌های اینترنتی اصلی برای عبور از شرایط بحرانی کنونی گوشزد می‌کند.

رسانه های بین المللی از ساعات اولیه دیشب با قطع برنامه های عادی و پخش ویژه برنامه، جنگ روانی گسترده ای را با محوریت ایران آغاز کرده اند. مواجهه با جریان سازی رسانه های بین المللی و هدایت افکار عمومی به ساحل امن بدون سیاستگذاری رسانه ای فراجناحی و فراگروهی میسر نیست.

پیش بینی می شود در روزهای آتی اتمسفر جریان سازی رسانه های بین المللی به اوج برسد و خنثی کردن پروپاگاندای امپراتوری رسانه ای آمریکا و متحدانش مستلزم اتخاذ سیاست های رسانه ای درست و دقیق است.

از اولین ساعات بامداد امروز عکس هایی از شهدای این جنایت تروریستی در رسانه های بین المللی و اجتماعی منتشر شده است. این اقدام مصداق ترویج خشونت آمریکایی ها و در تعارض با پاسداشت حرمت این قهرمانان وطن و منافع ملی ایرانیان و عراقی هاست. چه دلایل قانع کننده ای برای نشان دادن نماهای نزدیک، صحنه های خونین و انتشار عریان پیکر شهدای عزیز این رخداد تروریستی وجود دارد؟

این حادثه جنایت بار از لحاظ فرایند پوشش خبری در زمره موضوعات پهنادامنه و تداوم دار است و تنها با اتخاذ تدابیر دقیق رسانه ای و سیاست های تبلیغی بخردانه می توان از کمند آن عبور کرد.

رسانه های بین المللی در حال دستور کار سازی گسترده علیه منافع ایرانیان هستند. برای پرهیز از افتادن در دام امپراتوری رسانه ای غربی ها، باید راهبردهای رسانه ای و چارچوب عمل رسانه ها تعیین شود.

کاربران عزیز رسانه های اجتماعی در ایام سخت کنونی که منافع ملی ایرانیان در میان است، باید مسئولانه با پیام های جهت دار پاره ای از رسانه های اجتماعی مواجه شده و پیام های چالشی را با تفکر انتقادی و جستجوی لازم باور کنند.

در شرایط بحرانی معمولا در همه جای دنیا سیاست های رسانه ای خاصی برای انتشار اطلاعات و آزادی بیان ایجاد می شود. اگر سیاستگذاری رسانه ای واحد طراحی و اتخاذ نشود چه بسا در فوران هیجانات و احساسات کنشگران رسانه ای، رسانه ها اطلاعاتی منتشر کنند که ضایعاتی ببار بیاورند.

نهادهای بالادستی نظام برای تشکیل اتاق فکر با حضور رسانه های جریان اصلی و حتی کنش گران رسانه ای جامعه مدنی اقدام کرده و با دعوت از نخبگان برای هر مرحله از فرایند بحران هم اندیشی ، چاره اندیشی و سیاستگزاری رسانه ای سنجیده و مطابق منافع ملی اتخاذ کنند.
ایرنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا