اقتصاد بین المللاقتصادی

يک ورود سهوي به خاک آمريکا و 15 روز زنداني زن جوان فرانسوي

یک زن جوان فرانسوی به دلیل عبور سهوی از مرز آمریکا، از سوی دولت این کشور به 15 روز حبس محکوم شد. به گزارش اقتصاد روز این زن جوان که برای دیدن مادرش به کانادا رفته بود هنگام قدم زند بطور سهوی و تصادفی از مرز خاکی آمریکا عبور کرد. سدلّا رومان  این زن جوان فرانسوی که هنوز از اتفاقی که برای او افتاده شوکه به نظر می رسد، افزود ‹وقتی به این ماجرا فکر می کنم از خودم می پرسم واقعاً برای چه؟ باور کردنی نیست.›

دختر 19 ساله فرانسوی که به علت عبور سهوی از مرز کانادا و آمریکا به مدت 15 روز در یک مرکز نگهداری مهاجران زندانی شده بود، گفت بزرگترین وحشت زندگی خود را در این اردوگاه تجربه کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ ماجرای بازداشت (Cedella Roman)، دختر جوان فرانسوی نخستین بار از سوي شبکه کانادایی سی بی اس در بحبوحه بحث درباره سیاست های مهاجرتی ترامپ افشا شد.
وی که اصالتاً اهل شهر بریانسون در منطقه آلپ فرانسه است، بعد از اخذ دیپلم دبیرستان تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی در کانادا می گیرد و به همین منظور نزد مادر خود در شهر وایت روک (White Rock) واقع در منطقه بریتیش کلمبیا در کشور کانادا می رود.
روز 21 مه همه چیز عوض شد. عصر آنروز دختر جوان تصمیم به پیاده روی در کنار دریا می گیرد. او می گوید ‹‹خیلی زود به انتهای ساحل رسیدم و تصمیم به بازگشت گرفتم و در راه بازگشت، چشمم به یک جاده خاکی افتاد و به قصد عکاسی از مناظر اطراف جاده، به سوی این جاده رفتم. در همین حین دو مأمور مرزبانی آمریکا او را متهم به ورود غیر قانونی به خاک آمریکا می کنند.
زن جوان که مدارک شناسایی خود را به همراه نداشت، به مأموران گفت که فرانسوی است و دارای ویزای کانادا نیز هست. او همچنین توضیح می دهد که بدون اینکه متوجه شود از مرز عبور کرده است اما دو مأمور آمریکایی بعد از 20 دقیقه او را راهي زندان می کنند و پس از 15 روز با پيگيري هاي مادرم آزاد مي شوم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا