اجتماعیبهداشت و درمان

پروانه‌های صادر شده از طرف سازمان غذا و دارو قابل انتقال نیستند

رییس سازمان غذا و دارو :

پروانه‌های صادر شده از طرف سازمان غذا و دارو قابل انتقال نیستند

دکتر غلامرضا اصغری، رییس سازمان غذا و دارو طی بخشنامه‌ای به مدیران کل ادارات تابعه سازمان، ضوابط و مقررات مربوط به ممنوعیت انتقال مستقیم پروانه‌ها و مجوزهای صادر شده از طرف سازمان را ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصاد روز بنابر اعلام وب‌دا در این بخشنامه آمده است:«با توجه به ضوابط و مقررات مربوط به صدور پروانه و مجوزهای مربوط به تولید و واردات فرآورده‌های سلامت محور به اطلاع می‌رساند که پروانه‌ها و مجوزهای صادر شده از سوی سازمان غذا و دارو برای محصولات سلامت محور، قابل “انتقال” نیستند و در صورتی که صاحب پروانه متقاضی انتقال پروانه به غیر است باید پروانه صادر شده از سوی سازمان به درخواست صاحب آن باطل و پروانه جدید به نام متقاضی و با رعایت ضوابط و مقررات جاری از جمله سیاست‌های کلی مربوط به واردات و همچنین اولویت‌بندی‌های روزآمد صورت گرفته برای صدور مجوزها و پروانه‌ها انجام گیرد. بنابراین ابطال و انتقال همزمان مجوزها و پروانه‌های صادر شده توسط کمیسیون‌ها و کمیته‌های فنی سازمان برای محصولات سلامت محور امکان پذیر نیست.

تنها استثناء در این مورد درخواست شرکت‌های خارجی است که با تاسیس شعبه خود در داخل کشور خواستار انتقال پروانه‌های مربوط به محصولات خود از شرکت‌های نمایندگی داخلی به شعبه تاسیس شده خود در ایران هستند.»

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا