صنعت و تجارتگردشگری

«پنجشنبه های گردشگری بدون خودرو» در پایتخت کلید خورد

امید علی پورحسن

در ادامه پویش سه شنبه های بدون خودرو، برنامه «پنجشنبه های گردشگری بدون خودرو» نیز از 29 فروردین با هدف معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری پایتخت شروع به کار کرد.

طی چندماه اخیر «پیروز حناچی» پس از انتخاب به عنوان شهردار تهران به پویش سه شنبه های بدون خودرو پیوسته و دیشب نیز توئیت کرد که از این پس استفاده از دوچرخه های هوشمند اشتراکی «بیدود» در روزهای سه شنبه هر هفته رایگان شده است.
حالا ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه این برنامه ها، پنجشنبه های گردشگری بدون خودرو را طراحی و عملیاتی کرده و امیدوار است که در صورت استقبال شهروندان هم از یکسو زمینه معرفی بیشتر شهر پایتخت و توسعه فرهنگ گردشگری در آن فراهم و هم به روند کاهش ترافیک و آلودگی هوای این کلانشهر کمک شود.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران می گوید این طرح در ادامه «پرسه در شهر» که در تعطیلات نوروز مورد استقبال شهروندان قرار گرفت، اجرایی شده است.
«مهدی سیف» در گفت و گو با خبرنگاران توضیح داد: در طرح پرسه در شهر 18 مسیر گردشگری از ساعت 10 تا 18 تعیین شده بود که شهروندان و گردشگران به همراه راهنمایان با این مکان ها بیشتر آشنا می شدند.
وی افزود: در ادامه این طرح و همچنین نامگذاری سه شنبه های بدون خودرو توسط شهردار تهران، روزهای پنجشنبه را به عنوان پنجشنبه های گردشگری بدون خودرو نامگذاری کردیم که از امروز به صورت رسمی آغاز شد.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهارداشت: برای امروز، محدوده میدان مشق، بازدید از سردر باغ ملی، موزه پست، ساختمان وزارت امور خارجه، دانشگاه هنر، مجموعه موزه ملک و قزاقخانه با راهنمای گردشگری برای اولین مسیر تعیین شده بود.
وی گفت: همچنین امروز با هماهنگی شرکتی، تورهای گردشگری با دوچرخه در مسیرهای تعیین شده برگزار شد و ما از سایر طرح ها در این حوزه استقبال می کنیم.
سیف بیان کرد: راهنمایان گردشگری در این تورها مورد تایید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند و تسلط کافی بر مکان ها و ابنیه های تاریخی شهر تهران دارند.
وی اظهارداشت: برای پنجشنبه هفته آینده محدوده میانی خیابان ولیعصر(عج) شامل میدان منیریه و بناهای تاریخی همچون خانه مینایی، عبادتگاه شاه ورهرام ایزد، خانه انیس الدوله و خانه پدری فروغ فرخزاد تعیین شده است که در صورت استقبال و رضایت شهروندان سعی می کنیم در هفته های بعد مسیرهای مختلفی را پیش بینی کنیم.
به گفته رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران شهروندان برای کسب اطلاعات درباره مسیرها و مقاصد گردشگری در پنجشنبه های گردشگری بدون خودرو می توانند به پایگاه اینترنتی این ستاد به نشانی http://visit.tehran.ir/ مراجعه کنند.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا