اقتصادیبازرگانیحمل و نقلصنعت و تجارت

پهلوگیری کشتی ۶۸هزارتنی کالا در چابهار

رشد چشمگیر واردات کالاهای اساسی به بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلوگیری کشتی حامل کالای اساسی به‌ظرفیت ۶۸هزار تن گندم در بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

به گزارش اقتصاد روز،بهروز آقایی  در زاهدان اظهار داشت: در تداوم واردات کالاهای اساسی به کشور از طریق بندر چابهار، کشتی حامل 68هزار و یکصد و نود و سه تن گندم که از مبدأ کشور روسیه بارگیری شده بود، صبح امروز در در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری غلات در این بندر بزرگ اقیانوسی، افزود: با توجه به زیرساخت‌های موجود بلافاصله پس از پهلوگیری کشتی، عملیات تخلیه آن آغاز شد و با نرم مثبتی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با توجه به توسعه زیرساختی و تجهیزاتی بندر چابهار، از سال گذشته با اختصاص سهمیه واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از سوی دو شرکت بزرگ بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام به این بندر استراتژیک، ورود این نوع کالاها از طریق دروازه ملل با رشد خوبی همراه شده است.

آقایی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال با وجود اپیدمی کرونا، 11 کشتی حامل کالای اساسی از طریق بندر شهید بهشتی چابهار وارد کشور شده است که هشت کشتی به گندم فله اختصاص داشته است و این امر نشان‌دهنده رشد چشمگیر واردات کالای اساسی از مسیر این بندر بزرگ اقیانوسی است.

منبع: مهر

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا