حمل و نقلصنعت و تجارت

پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی بلیت قطار روی میز دولت

مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل ریلی گفت: این شرکت بابت فعالیت قطارهای حومه ای و تکلیفی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از  مهر،  محمد رجبی در نشست خبری گفت: در نوروز امسال ۹۵۰ هزار نفر با قطارهای این شرکت جابجا شدند که نسبت به نوروز سال گذشته با نرخ رشد ۵.۴ درصد رو به رو شد.

وی با اشاره به تلاش این شرکت برای افزایش نرخ بلیت قطارها در سال جاری افزود: پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی بلیت قطار را پس از دو سال به شرکت راه آهن ارائه داده ایم چرا که هزینه ها بسیار بالا است و این درصد را بر اساس افزایش نرخ دلار و نرخ تورم تعیین کرده ایم.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۵ درصد هزینه های این شرکت به صورت ارزی است، ادامه داد: سیستم های چرخ، بوژی، ترمز و کنترل قطار انحصاری است و از خارج وارد می شود.

وی با بیان اینکه در بهار امسال افزایش قیمت بلیت نخواهیم داشت، اظهار کرد: قطار تهران-شیراز در سال جاری به صورت هر روزه و قطار قم-مشهد به صورت یک روز در میان تردد خواهند کرد ضمن اینکه قطار گردشگری تهران –شیرگاه نیز امسال به برنامه افزوده خواهد شد.

رجبی گفت: سهم آژانس های مسافرتی از فروش بلیت قطار از ۷۰ درصد در سال گذشته به ۶۱ درصد در سال جاری کاهش و سهم اینترنت از فروش بلیت به ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گفته او، در سال گذشته ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر با قطار جابجا شدند که این رقم در سال ۹۵ معادل ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا