اقتصادیبانک و بیمه

پیش‌فروش سکه از امروز متوقف شد/ توزیع یک میلیون سکه در سه روز

بانک مرکزی اعلام کرده که تمامی پیش‌فروش‌های سکه را از امروز (دوشنبه) به طور کامل متوقف کرده و از این پس تمرکز خود را تنها بر روی توزیع سکه‌های پیش‌فروش شده خواهد گذاشت.

به گزارش اقتصاد روز، بازار سکه دو سه روزی است دوباره ملتهب شده و قیمت‌ها رو به افزایش گذاشته است. روز شنبه هفته جاری، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۱۵ هزار تومان افزایش مواجه شد و نرخ آن با عبور از دو میلیون تومان ، به ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. دیروز(یکشنبه) هم دوباره قیمت با افزایش ۲۳ هزار تومانی مواجه شد و در نهایت، به نرخ دو میلیون و ۷۵ هزار تومان معامله شد.

این در شرایطی است که چندی پیش، بانک مرکزی به منظور کنترل نوسانات نرخ سکه، در گام اول، حراج‌هایی را در بانک کارگشایی برگزار کرد اما حضور پررنگ دلال‌ها سبب شد تا در یک تصمیم غیرمنتظره از سوی بانک مرکزی، جلسه حراج علیرغم حضور متقاضیان، منتفی اعلام شود و بلافاصله پس از آن، دولت طرح جدید پیش فروش یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه، یکساله و دو ساله را به اجرا درآورد.

پیش فروش سکه نیز بعد از مدتی به دلیل استقبال بیش از حد مردم و البته اعلام بانک مرکزی مبنی بر ضرورت حفظ ذخایر خود، با محدودیت مواجه شد؛ به این معنا که پیش فروش یک ماهه متوقف شد و پس از گذشت چند روز ، پیش فروش های سه ماهه و شش ماهه هم متوقف گردید. تا امروز، ۱۷ اردیبهشت ماه، تنها طرح یک ساله و دوساله باقی مانده بود که آن هم از امروز(دوشنبه) متوقف خواهد شد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا