اجتماعیاشتغالصنعتصنعت و تجارت

کرونا ساخت شهرک صنعتی پوشاک را به سال بعد موکول کرد

عملیات اجرایی شهرک صنعتی پوشاک قرار بود در نیمه دوم امسال آغاز شود، اما به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، کرونا اجرای این پروژه را به سال بعد موکول کرده است.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایسنا، به دستور رئیس‌جمهوری دی ماه سال ۱۳۹۴ نخستین شهرک صنعتی پوشاک کلنگ‌زنی شد و پیش بینی شده بود که بهره‌برداری از واحدهای تولیدی این شهرک در سال ۱۳۹۶ محقق شود.

با این حال پیش‌بینی‌ها محقق نشد و معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اوایل سال گذشته اعلام کرد که بهره‌برداری از شهرک تخصصی پوشاک تا پایان تابستان سال ۱۳۹۷ کلید می‌خورد و بهره‌برداری کامل از ۲۰۶ هکتار مساحت مربوط به این شهرک تخصصی، تا پایان سال ۱۳۹۸ طول می‌کشد.

فروردین ماه امسال نیز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اعلام کرد که در شش ماهه نخست امسال عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود، اما زمان دقیق افتتاح این پروژه مشخص نیست. ان مقام مسئول مجددا در آبان ماه امسال اعلام کرد که آغاز عملیات اجرایی تاسیس شهرک صنعتی پوشاک به نیمه دوم امسال موکول شده و علت به تعویق افتادن افتتاح این پروژه را بروز ناهماهنگی‌هایی در صدور مجوز نهایی آن ابراز کرد.

حالا بعد از حدود چهار سال از آغاز طرح ریزی این پروژه که به نظر می‌رسد مقدمات لازم برای آغاز عملیات اجرایی فراهم شده، شیوع ویروس کرونا باعث شده طلسم آغاز ساخت شهرک صنعتی پوشاک شکسته نشود.

در این باره صابر پرنیان، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با بیان اینکه مراحل اداری ساخت شهرک صنعتی تقریبا تمام شده است، به ایسنا اظهار کرده که اخیرا قرار بود کارهای مربوط به انتخاب پیمانکار انجام شود، اما شیوع ویروس کرونا باعث شد عملیات اجرایی این پروژه به سال آینده موکول شود.

لازم به ذکر است که شهرک تخصصی پوشاک اولین شهرکی است که بر اساس نیاز داخلی طراحی شده و سراسر زنجیره تولید پوشاک از تأمین مواد اولیه، مد، طراحی و امثال آن را شامل می‌شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا