اتاق بازرگانیاتاق بازرگانی ایراناقتصادیصنعت و تجارت

کرونا می‌تواند ایران را وارد بازی جهانی کند/ آینده خوبی در انتظار رابطه ایران و چین است

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین:

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین اظهار داشت: مشاهده می‌کنیم بسیاری از کشورها دارند علیه تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران موضع می‌گیرند و این شاید بتواند تغییری در معادلات ایجاد کند.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایلنا،مجیدرضا حریری در مورد شرایط اقتصادی ایران در سال ۹۹ گفت: در کل برای سال ۹۹ سرنوشت خوبی پیش بینی نمی‌شد حتی پیش از ویروس کرونا شرایط اقتصاد ما مناسب نبود و فشار بی امان تحریم‌ها و و از دست دادن بخش اعظم منابع ارزی حاصل از فروش نفت در سال ۹۸ باعث شده بود تا در تمام پارامترهای سیاسی و اقتصادی پیش بینی خوبی برای امسال وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: اما شروع ویروس کرونا و جنگ نفتی عربستان و روسیه باعث شد تا شرایط تغییر کند و به نظرم تاریخ اقتصادی و سیاسی قرن را باید به دو بخش قبل از ویروس کرونا و بعد از آن تقسیم بندی کرد. قطعاً این بیماری در تاریخ اقتصادی و سیاسی بسیاری از کشورها اثرگذار خواهد بود و می‌تواند اقتصاد دنیا را دچار یک تحول اساسی کند و شاید این تغییرات ما را از این بن بست خارج کند.

حریری تصریح کرد: راهی که در سال ۹۸ طی کردیم و به سال ۹۹ رسیدیم باید به شکلی تغییر می‌کرد و به نظرم این ویروس کرونا و اتفاقات آن شاید به جایی برساند که ما بتوانیم از آن استفاده کنیم و احتمالا ما را وارد بازی جهانی کند.

وی ادامه داد: مشاهده می‌کنیم بسیاری از کشورها دارند علیه تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران موضع می‌گیرند و این شاید بتواند تغییری در معادلات ایجاد کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در مورد رابطه تجاری دو کشور با اتفاقات پیش آمده گفت: رابطه ایران و چین یک روال یکنواختی داشته که به همان طریق پیش می رود و به نظرم در رابطه ایران و چین یک خلاء وجود داشت و اینکه این رابطه مختص تجار و دولت دو کشور بود و عموم مردم دو کشور ایران و چین رابطه نزدیکی با یکدیگر نداشتند.

وی ادامه داد: اما اتفاقات اخیر باعث شد که مردم دو کشور به یکدیگر نزدیک شوند چون ابتدا چین مبتلا به این ویروس شد و مردم ایران ابراز همدردی کردند و حالا که ایران گرفتار آن است بیشترین کمک‌های بشردوستانه از جمله لوازم پزشکی و کیت تشخیص از سوی مردم چین و سازمان‌های آن به ایران اهدا می‌شود و به نظرم این موضوع باعث می‌شود تا در آینده رابطه بهتری بین دو کشور پیش‌بینی شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا