اجتماعیبهداشت و درمان

یک سوم ایرانیان با اختلالات خواب مواجه‌اند

مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه پزشکی شیراز:

یک سوم ایرانیان با اختلالات خواب مواجه‌اند

مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه 30 درصد مردم در ایران دچار انواع اختلالات خواب بوده یا آن را تجربه‌ کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در صورتی که اختلالات خواب در کیفیت زندگی روزمره خدشه وارد کند، نیاز به درمان دارد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایسنا، محمد نامی در یک کنفرانس خبری که پیرامون روز جهانی خواب و اختلالات ناشی از آن برگزار شد، بیان کرد: به همان میزان که خواب و موضوع سلامت آن اهمیت دارد، اختلالات خوابی بین افراد مغفول مانده است. وی افزود: ممکن است در مراجعه به پزشک ریشه این موضوع در ناکارآمدی و اختلالات خوابی تشخیص داده شود که در صورت عدم درمان کارکردهای حافظه، کنترل هیجان، تصمیم‌گیری و قضاوت، گفتار و …دچار مشکل خواهند شد.

مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه گاهی ممکن است اختلالات خوابی در قالب یک نوع اختلال یا ترکیبی از اختلال‌های موجود خوابی بروز کند که درمان‌های دارویی لزوما راه رفع آن نیست، رویکردهای فن‌آورانه، درمان‌های مبنتی بر کمک تنفسی موقع خواب، بهره‌مندی از تکنولوژی عصبی در قالب تحریک الکتریکی خواب و رویکردهای شناختی و رفتاری را از راهکارهای رفع این مهم عنوان کرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا