اجتماعیاشتغالاقتصاد بین المللاقتصاد مقاومتیاقتصادی

۴۰ درصد اعتبارات اشتغال کشور تمرکز زدایی شده است

رئیس امور استان ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: معادل ۴۰ درصد اعتبارات کشور در زمینه اشتغال زایی تمرکززدایی شده است و روند تمرکززدایی اعتبارات اشتغال با جدیت ادامه دارد.
علی رضا نعمتی در نشست اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان ایلام با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور و تیم اقتصادی اعزامی به ایلام اظهار داشت: در ایجاد پروژه های اشتغال زا اولویت با استان ها و نقاط محروم کشور است.
وی در مورد وضعیت استان ایلام در تخصیص اعتبارات هم گفت: میانگین رشد اعتبارات استان های مختلف کشور در سال جاری ۱۷ درصد است اما این میزان در استان ایلام ۲۰ درصد است.
وی با بیان اینکه در ایلام شاخص های توسعه ای در مقایسه با کشور بسیار پایین است، تاکید کرد: رویکرد سازمان برنامه و بودجه کشور ایجاد توازن و تعادل منطقه ای بین استان های برخوردار و توسعه نیافته است تا مناطق محروم نیز فرصت ارتقای توسعه ای پیدا کنند.
نعمتی یادآور شد: اعتبارات هزینه ای در کشور ۱۸ درصد و در استان ایلام ۲۰ درصد است و ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار متوازن به ایلام اختصاص یافته است.
وی در مورد اعتبارات تخصیص ابلاغ هم گفت: میزان ابلاغ ها ۶۰ هزار میلیارد ریال بود که امسال برای اولین بار ابلاغ ها ۱۰ هزار میلیارد ریال آن به صورت نقد و ۵۰ هزار میلیارد ریال هم به صورت اسناد تخصیص یافت.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا