اقتصادیبازرگانیصنعت و تجارت

۹۲۵ میلیون دلار کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه صادر شد

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: ۹۲۵ میلیون و ۵۳۴ هزار دلار کالادر سال جاری از گمرک این منطقه به خارج از کشور صادر شد.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا، «فرامرز امیدی» افزود: عمده محموله‌های صادراتی گمرک کاوه شامل هیدروکربن سبک، آبمیوه ،حلال و تینر، انواع شیشه و مصنوعات شیشه‌ای (بلور)، لوله و پروفیل آهنی و چیپس بوده است.
وی گفت: این کالاها اغلب به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ترکیه و ایتالیا ارسال شده و بیشترین صادرات به کشور افغانستان با ۳۱۸ هزار و ۱۷۴ تن کالا به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۶۲۵ دلار بوده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه با یادآوری کالاهای ترخیصی از این گمرک اظهار داشت: میزان کالاهای وارداتی این گمرک امسال ۱۰۲ هزار و ۳۱۲ تن به ارزش ۲۶۶ میلیون و ۱۷۱ هزار دلار بوده است.
امیدی توضیح داد: عمده محموله‌های وارداتی از این مبادی گمرکی ماشین آلات و دستگاه‌های خط تولید، پاکت آبمیوه، کنستانتره، اسانس و ورق آلومینیومبوده که برای مصارف صنعتی سفارش شده و از کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، آلمان و ایالات متحده آمریکا به ساوه منتقل شده است.
وی افزود: امارات متحده عربی با ۲۱ هزار و ۷۷۹ تن کالا به ارزش ۷۲ میلیون و ۸۲۷ هزاردلار بیشترین سهم را در صادرات کالا به کشور از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه داشته است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه یادآور شد: ۱۲۷هزار و ۲۱۰ تن کالا به ارزش ۵۵۹ میلیون و ۹۶۵ هزار دلار ترانزیت خارجی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه در سال جاری انجام شده است.

امیدی خاطرنشان کرد: در مجموع این میزان حجم مبادلات تجاری باعث افزایش ۹۰ درصدی میزان درآمدهای وصولی این گمرک شد.

کاوه بزرگترین شهر صنعتی ایران است که متشکل از بخش صنعتی و منطقه ویژه می‌باشد و با امکاناتی چون گمرک، هاب سوخت، خط ریلی و فعالیت حدود ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی فعالیت می‌کند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا