اجتماعیاقتصادیگزارش ویژه

آغاز انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات با ۱۲۲ نامزد

هفدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات از ساعت ۱۰ صبح یکشنبه 27 آبان و با رقابت ۱۲۲ نامزد نهایی آغاز می‌شود.

 

به گزارش   اقتصاد روز به نقل از مهر  در یکی از حساس‌ترین انتخابات مربوط به اهالی رسانه در کشور که می‌توان گفت تا حدود زیادی در ارتباط مستقیم با سرنوشت آنهاست، هفدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات تا دقایقی دیگر و به شیوه الکترونیک آغاز می‌شود.

در حالی که سامانه جامع رسانه‌های کشور پیشتر از تائید صلاحیت ۱۶۷ مدیرمسئول در هیات ناظر بر این انتخابات (که با حضور نمایندگان سه قوه تشکیل شد)، خبر داده و اسامی آنها را هم اعلام کرده بود، در روزهای اخیر ۴۵ نفر از کاندیداها، انصراف خود را از کاندیداتوری در این رقابت، اعلام کردند.

به این ترتیب انتخابات امروز با مشارکت ۱۲۲ نامزد نهایی که در گود انتخابات باقی مانده‌اند، برگزار می‌شود که اسامی این افراد را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

مطابق تبصره ۴ ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، مدیران مسئولی که پروانه انتشار رسانه آنها به دلیل حکم قطعی دادگاه و یا ماده (۱۶) قانون مطبوعات توسط هیات نظارت بر مطبوعات لغو نشده باشد و همچنین رسانه آنها مطابق ترتیب انتشار مندرج در پروانه صادره از سوی هیات نظارت بر مطبوعات به طور منظم منتشر شده باشد، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

امروز همچنین حوالی ساعت 14 عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در جایگاه رئیس هیئت نطارت بر مطبوعات حضور دارد، از ستاد انتخابات نماینده مدیران مسئول در این هیئت، بازدید خواهد کرد.

انتخابات امروز تا ساعت 18 ادامه خواهد یافت و بنا بر اعلام ستاد انتخابات، در صورت نیاز، زمان آن تمدید خواهد شد.

از آنجا که هفدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات به مانند چند دوره اخیر به صورت الکترونیک برگزار می‌شود و حتی امکان رای دادن از طریق موبایل فراهم شده است، انتظار می‌رود بلافاصله پس از پایان رای‌گیری، نتایج دقیق آن اعلام شود.

 

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا