اقتصاد مقاومتیاقتصادیدسته‌بندی نشدهصنعت و تجارت

آمادگی داریم کارگروه مشترک با گمرک و وزارت صمت ایجاد کنیم

محسنی اژه‌ای

معاون اول قوه قضائیه گفت: می توانیم کارگروه های مشترکی ایجاد کنیم که موضوع تسهیل در امر صادرات غیرنفتی را پیگیری کرده و بتوانیم موضوعات مرتبط با گمرکات را به صورت ویژه تری حل کنیم.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول رئیس قوه قضائیه صبح امروز در جلسه رئیس قوه قضائیه با معاونان برای تحقق شعار سال اظهار داشت: چند دستگاه باید یک ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند ما در جهت نظارت و هدایت بانک مرکزی برای اینکه تسهیلات بانکی به سمت تولید و به سمت سرمایه گذاری صحیح برود آماده همکاری هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در این خصوص که می‌تواند از قاچاق سازمان یافته و تسهیل صادرات مؤثر باشد مسئله نظارت وزارت صمت و گمرکات است که در این زمینه هم حاضریم از طریق سازمان بازرسی و دادگستری‌ها به این دو دستگاه کمک همه جانبه ای کنیم.

محسنی اژه‌ای افزود: می‌توانیم کارگروه‌های مشترکی ایجاد کنیم که موضوع تسهیل در امر صادرات غیرنفتی را پیگیری کرده و بتوانیم موضوعات مرتبط با گمرکات را به صورت ویژه‌تری حل کنیم.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در این کارگروه می‌توان نسبت به واردات آسان‌تر نیازمندی‌های اصلی کشور و صادرات غیرنفتی اقدام کرده و به این ترتیب از ورود کالای قاچاق هم جلوگیری می‌شود.

وی افزود: یکی از مسائلی که می‌تواند از قاچاق سازمان یافته جلوگیری کند بحث نظارت وزارت صمت و گمرکات است. قوه قضائیه باید با همکاری بیشتر و تشکیل کارگروه‌های مشترک با این نهادها به امر صادرات غیر نفتی و تسهیل در امور گمرکات اقدام کند.

معاون اول رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در جهت مبارزه و مقابله پیشگیری از ورود کالای قاچاق و همچنین در جهت تسهیل صادرات، آماده ایجاد کارگروه‌های مشترک با وزارت صمت و گمرک هستیم.

اژه ای تصریح کرد: افرادی که با اقدامات غیرقانونی خود می‌خواهند از جهش تولید جلوگیری کنند بدانند قوه قضائیه با کار و تلاش بیشتر دست این افراد را قطع می‌کند و اجازه هیچ گونه سودجویی به آنان نمی‌دهد.

وی یادآور شد: معاونت پیشگیری قوه قضائیه، دادستان‌ها در تمامی کشور و دادستان کل کشور، موارد تخلف را رصد کنند و با کمک مردم و بخش خصوصی افرادی که قصد خلل در جهش تولید دارند را شناسایی و به مراجع قضائی معرفی کنند.

معاون اول رئیس قوه قضائیه گفت: با افرادی که قصد این را دارند که چوب لای چرخ جهش تولید، واردات صحیح و غیره بگذارند برخورد می‌کنیم و از این اقدامات جلوگیری می‌کنیم.

اژه ای تأکید کرد: قوه قضائیه همانند سال گذشته دادگاه افرادی که تخلفات اقتصادی داشته باشد را علنی برگزار می‌کند تا هم به جرم آنها رسیدگی شود و هم مردم آنها را بشناسند.

وی افزود: میدان دادن به بخش خصوصی چه در تولید، چه در صادرات و چه مباحث کشاورزی و صنعت به ویژه بخش خصوصی که رفتار صحیح اقتصادی دارد از اولویت‌ها و اهداف قوه قضائیه است.

معاون اول رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: قوه قضائیه آماده همکاری و هماهنگی با تمام نهادها در راستای میدان دادن به بخش خصوصی در راستای تحقق شعار سال است.

اژه ای بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سری وقفه در انجام برخی از کارها پیش آمده که باید هر چه سریع‌تر این وقفه را رفع کنیم و برای رفع آن و همچنین تحقق شعار سال نیاز به همکاری همه جانبه تری داریم تا بدون گرفتاری و بدون نگرانی از مشکلات بتوانیم قدم‌های بلندتری را برداریم.

وی گفت: امسال باید به موضوع صادرات غیرنفتی توجه بیشتری شود چرا که نزولات جوی قابل قبول بوده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا