اجتماعیاقتصادیصنعت و تجارت

اتمام ساخت بنادر صیادی بندر عباس و سیستان و بلوچستان در سال جاری

مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: به منظور پیشبرد پروژه‌های احداث، ساماندهی و بهسازی بنادر صیادی بر اساس قانون بودجه کل کشور امسال ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه‌ها تخصیص یافت.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از سازمان شیلات کشور، سید مصطفی بهشتیان با اشاره به این که بخش اعظم این اعتبارات اختصاص یافته است، اظهار کرد: به زودی مابقی اعتبارات نیز تخصیص خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع اعتبارات تخصیص یافته ۳۰ درصد به طرح‌های بهسازی، ۳۰ درصد به طرح‌های ساماندهی و مابقی به طرح‌های احداث اختصاص داده می‌شود.

بهشتیان یادآور شد: سال گذشته نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت پیشبرد پروژه‌های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی اختصاص یافته بود.

مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال عملیات ساخت بندر صیادی بندرعباس در استان هرمزگان و بندر صیادی پزم در استان سیستان و بلوچستان به صورت کامل به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین به انجام برنامه‌ریزی‌ها برای تکمیل پروژه‌های بابلسر، درگهان، هندیجان، گوگسر، بریس رمین اشاره و اظهار امیدواری کرد این پروژه‌ها نیز امسال به اتمام برسند.

بهشتیان تصریح کرد: پروژه‌های بنادر صیادی هندیجان و آبادان در خوزستان، بندرعباس، گوگسر و درگهان در هرمزگان، پزم در سیستان و بلوچستان و جفره در بوشهر جزو پروژه‌های احداث بنادر صیادی محسوب می‌شوند.

وی در عین حال افزود: پروژه‌های بنادر صیادی زرآباد، بستانه، هندیجان، گوگسر، خورآذینی، امام خمینی و بندرعباس جز طرح‌های احداث و پروژه‌های بنادر صیادی رستمی، کنگ، بابلسر، نهرقصر، پزم و خارک در زمره طرح‌های بهسازی بنادر صیادی قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: پروژه‌های بنادر صیادی راس میدانی، تنگ، جفره، خور ابوخضیر، آبادان و عامری در زمره طرح‌های ساماندهی قرار می‌گیرند.

وی تشریح کرد: در پروژه‌هایی که برای اجرایی شدن در سال جاری در نظر گرفته شده‌اند، بندرعباس، درگهان، هندیجان و بریس جز پروژه‌های احداث و پروژه‌های پزم، بابلسر و رمین نیز در زمره پروژه‌های بهسازی بنادر صیادی قرار دارند.

بهشتیان با تاکید بر وجود بنادر با ظرفیت بالا در استان سیستان و بلوچستان و ضرورت بهسازی آنها، بیان داشت: در این راستا پروژه لایروبی بندر رمین امسال آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تخصیص اعتبارات قابل توجه به پروژه‌های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی در سال جاری، پیش‌بینی می‌شود شاهد رشد و پیشرفت قابل توجهی در روند اجرای پروژه‌های بنادر صیادی در شمال و جنوب کشور باشیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا