اقتصادیبانک و بیمه

اختلاس‌ها و رشوه‌ها ریشه در قوانین ناکارآمد دارد

عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی:

عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی گفت: ناکارآمدی قوانین باعث ایجاد سواستفاده در حوزه پولی و مالی شده است و امروز مباحث اختلاس‌ها و رشوه‌ها و سایر ناکارآمدی‌های حوزه اقتصاد ما را نیز دربر می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایلنا،محمد حسینی درباره اهمیت جوان‌گرایی در سطح مدیران بانکی برای رفع مشکلات این حوزه بیان کرد: امروزه یکی از مباحث مطرح در حوزه پولی و بانکی کشور، تخصص و تجربه مدیران است که تاثیر بسزایی در توسعه وچالاکی این حوزه دارد.

عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی با بیان اینکه اگر چه جوان‌گرایی در مدیریت، می‌‎تواند مشکلات حوزه بانکی را حل کند، تصریح کرد: با این حال، استفاده از افراد متخصص، خبره و دارای تجربه در حوزه بانکی و کسانی که به اصول بانکداری و قوانین حوزه پولی و بانکی اشراف دارند، می تواند شرایط کشور را به سمت بهبود وضعیت اقتصادی کشور پیش ببرد.

حسینی تاکید کرد: با توجه به نوع شرایط اقتصادی که در کشور داریم و از ابزار بازار سرمایه به سمت بانک‌ها و تسهیلات دریافتی از بانک‌ها حرکت می‌کنیم، این سیستم می‌تواند با یک مدیریت کارآمد، نقش خود را در حوزه اقتصاد و برون‌رفت از این مشکلات ایفا کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: انتخاب مدیران جوان متخصص در همه حوزه‌ها، شرایط را رو به بهبودی سوق دهد و گام موثری در جهت کارآمدسازی نظام بانکداری و رفع خلاها خواهد بود.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که ما در نظام بانکداری با آن مواجه هستیم، قوانین ناکارآمدی است که در این حوزه وجود دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: البته خود سیستم مدیریتی این درخواست را از قوای مجریه و مقننه نداشته است و ما هنوز براساس قوانین پولی و بانکی گذشته کار می‌کنیم؛ این ناکارآمدی باعث ایجاد سواستفاده در حوزه پولی و مالی شده است و امروز مباحث اختلاس‌ها و رشوه‌ها و سایر ناکارآمدی‌های حوزه اقتصاد ما را نیز دربر می‌گیرد.

عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی تصریح کرد: امیدواریم ضمن اینکه آموزش‌های لازم را به نیروهای مدیریتی در حوزه پولی و بانکی می‌دهند از افراد متعهد و توانمند نیز در این حوزه استفاده شود تا شرایط در این حوزه بهتر شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا