صنعتصنعت و تجارت

اخذ عوارض از شیرین سازی آب دریا برای مصارف غیرشرب از دستور کار خارج شد

نماینده شیراز و زرقان :

پیشنهاد اخذ عوارض از شیرین سازی آب دریا برای مصارف غیرشرب در جلسه کارگروه تخصصی شورای اقتصاد وزارت نیرو ، با مخالفت برخی از اعضا خصوصا نمایندگان مجلس ناظر در شورای اقتصاد از دستور کار خارج شد.

به گزارش اقتصاد روز، دکتر جعفر قادری به عنوان یکی از اعضای ناظر مجلس در شورای اقتصاد با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: برخی از آقایان بجای اینکه از ظرفیت و منابع دولتی برای کمک به طرحهای شیرین سازی آب دریا کمک کنند از این محل برای حل مشکل مالی دستگاههای خود کیسه دوخته اند.

قادری با بیان اینکه بحث عوارض از شیرین سازی آب غیرشرب، کاری غیرمنطقی و ضد توسعه است، افزود: انتظار ما از دولت این است که نه تنها از این اقدام بخشهای غیردولتی عوارضی دریافت نکند بلکه برای توجیه پذیر شدن طرحهای شیرین سازی و انتقال آب از دریاهای جنوب به جبران بخشی از هزینه های سرمایه گذاری این طرحها کمک کند.

به گفته وی اجرای این طرحها اگرچه پر هزینه است و هزینه تمام شده آب شیرین شده و انتقالی بالا است ولی باعث میشود تا محدودیت آبی برای توسعه واحدهای صنعتی در مناطق داخلی کشور برداشته شود.

در جلسات صبح و عصر یکشنبه کارگروه تخصصی و شورای اقتصاد چالشها، جهت گیریها و اهداف برنامه هفتم توسعه و بخشی از پیشنهادهای دستگاههای اجرایی تصویب و یا برای رفع ایراد و تکمیل شدن به جلسات بعدی موکول شد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا