آرشیو هفته نامهاجتماعیشهریگزارش ویژهمحیط زیست

“مدعیان حقوق سگها” و ادامه سریال حملات سگ‌های ولگرد

سریال حملات سگ های ولگرد به کودکان، نوجوانان و افراد بزرگسال همچنان ادامه دارد که جدیدترین آن حمله به یک نوجوان اهوازی و تیکه کردن گوش وی بود.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛  بعد از ظهر روز جمعه ۲۴ تیرماه، سگ‌های ولگرد به یک نوجوان به نام سید حامد غرابی در شهرک پیام کوی گلستان حمله و او را از ناحیه گوش سمت راست به شدت زخمی می کنند. این کودک توسط خانواده به اورژانس بیمارستان گلستان جهت انجام کارهای درمانی منتقل می‌شود.

میثم معزی رئیس بیمارستان گلستان اهواز پیرامون این موضوع، با بیان اینکه پانسمان گوش این کودک در بیمارستان گلستان انجام شد، اظهار کرد: خانواده کودک حاضر به تکمیل مداوا در این بیمارستان نشدند و با رضایت خودشان قرار شد درمان را در مرکز دیگری انجام دهند.وی افزود: با توجه به اینکه گوش این کودک آسیب دیده، ما تصور میکردیم خانواده‌اش وی را به بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی منتقل کنند.

رئیس بیمارستان گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد به بیمارستان امام خمینی مراجعه نکرده‌اند و ما اطلاع نداریم ادامه درمان را در کجا انجام داده‌اند.

حمله سگ های ولگرد به نوجوان اهوازی/ ادامه سریال حملات سگ‌های ولگرد به مردم

حمله سگ های ولگرد به بانوی 65 ساله اهوازی 

زینب بانوی 65 ساله اهوازی جدیدترین قربانی حملات سگ های ولگرد است؛ او در این باره گفت: من عادت به پیاده‌روی داشتم و آن روز هم همانند روزهای گذشته در پارک کنار دانشگاه آزاد در حال پیاده‌روی بودم که با سه سگ ولگرد روبه‌‌رو شدم. قصد داشتم از کنارشان رد شوم اما آنها به من حمله کردند.

وی با بیان اینکه پس از حمله سگ‌ها، او بر روی سنگ فرش پیاده‌رو از هوش رفت، گفت: حوادث پس از آن لحظه را به خاطر ندارم اما اطرافیانم گفتند که مردم برای کمک آمدند و سریع آمبولانس خبر کردند و مرا به بیمارستان منتقل کردند.

این شهروند اهوازی ادامه داد: پس از انتقال به بیمارستان پزشکان متوجه شدند که شکستگی لگن پیدا کرده‌ام و استخوان پاهایم نیز از چند جا شکسته است.

مدت هاست که قرار است سگ های ولگرد در شهر اهواز ساماندهی شوند ولی مسئولین شهرداری اهواز بارها وعده های توخالی به مردم داده اند.

پیش از این طهمورث کامرانی مربی و رفتارشناس سگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره حمله سگ‌های ولگرد به انسان و درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای کاهش تعداد سگ‌های ولگرد چه اقداماتی باید انجام شود؟ خاطر نشان کرد: باید سگ‌های ولگرد را به پناهگاه‌ها برد حتی اگر سگ‌ها در پناهگاه به جان هم بیفتند. حتی اگر سگ را عقیم کنیم و شکمش را سیر کنیم، چون حیوان شکارچی است، ممکن است رها بودن آن آسیب‌رسان باشد.

وی بر لزوم عقیم کردن سگ‌های ولگرد تأکید کرد و گفت: عقیم‌سازی باعث می‌شود که نسل سگ‌های ولگرد زیاد نشود و در یک دهه از بین بروند.

کامرانی معتقد است اگر در ایران عملیات یوتانایز روی سگ‌های ولگرد انجام نشود، آمار حملات سگ‌ها به مردم و کودکان بیشتر می‌شود. خیلی از دامپزشکان هم این‌ها را می‌گویند ولی فقط فحش می‌خورند از برخی مردم که اجازه یوتانایز نمی‌دهند.

حمله سگ های ولگرد به نوجوان اهوازی/ ادامه سریال حملات سگ‌های ولگرد به مردم

وجود بیش از  چهارمیلیون و ٢٠٠هزار سگ در ایران

سگ ها چهارمین موجودات مرگبار در دنیا هستند. در ایران بیش از  چهارمیلیون و ٢٠٠هزار سگ وجود دارد. بسیاری از کودکان براثر حمله سگ های ولگرد در جهان مصدوم و حتی جان باخته اند. در سال های اخیر اخبار این حملات به علت وجود شبکه های مجازی بازتاب گسترده یافته است.

در ایران نیز کودکان از حمله سگ ها در امان نیستند. چندی پیش دو کودک قمی،یکی پسربچه 6ساله و دیگری 4ساله در منطقه دامشهر شهر قم به دلیل شدت جراحات ناشی از حملات سگ‌های ولگرد جان خود را از دست داده‌اند علاوه‌براین در خردادماه 5 هم‌وطن تبریزی مورد حمله قرار گرفتند که یکی از آن‌ها کودک 5 ساله بود.

این موضوع باعث شد تا فرماندار شهرستان قم دستور جمع آوری سگ‌های ولگرد این منطقه را در طی یک هفته صادر کند که متأسفانه برخی از حامیان حیوانات و سلبریتی ها با تجمع در این منطقه مانع از جمع آوری سگ‌های ولگرد شدند. این درحالیست که هرروز به تعداد قربانیان این دست از حوادث در نقاط مختلف کشور اضافه میشود.

وجود بیش از  چهارمیلیون و ٢٠٠هزار سگ در ایران

سگ ها چهارمین موجودات مرگبار در دنیا هستند. در ایران بیش از  چهارمیلیون و ٢٠٠هزار سگ وجود دارد. بسیاری از کودکان براثر حمله سگ های ولگرد در جهان مصدوم و حتی جان باخته اند. در سال های اخیر اخبار این حملات به علت وجود شبکه های مجازی بازتاب گسترده یافته است.در ایران نیز کودکان از حمله سگ ها در امان نیستند. چندی پیش دو کودک قمی،یکی پسربچه 6ساله و دیگری 4ساله در منطقه دامشهر شهر قم به دلیل شدت جراحات ناشی از حملات سگ‌های ولگرد جان خود را از دست داده‌اند علاوه‌براین در خردادماه 5 هم‌وطن تبریزی مورد حمله قرار گرفتند که یکی از آن‌ها کودک 5 ساله بود.

این موضوع باعث شد تا فرماندار شهرستان قم دستور جمع آوری سگ‌های ولگرد این منطقه را در طی یک هفته صادر کند که متأسفانه برخی از حامیان حیوانات و سلبریتی ها با تجمع در این منطقه مانع از جمع آوری سگ‌های ولگرد شدند. این درحالیست که هرروز به تعداد قربانیان این دست از حوادث در نقاط مختلف کشور اضافه می شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا