اقتصادیبانک و بیمه

ارتقای همکاری با اروپایی‌ها با تصویر حقیقی‌تر وضعیت مالی بانک‌ها

معاون امور بین الملل بانک سینا عنوان کرد؛

معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و امور بین‌الملل بانک سینا گفت: بانک ها باید در روابط با طرف‌های خارجی تصویر حقیقی‌تری از وضعیت مالی بنگاه ارائه کنند تا در نهایت به توسعه همکاری‌ها منجر شود.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، محمدرضا ساروخانی با بیان این که مبنای هر گونه ارتباط اقتصادی و تجاری در دنیا استفاده از بسترهای بانکی است، اظهار داشت: بعد از اجرایی شدن توافق «برجام» ارتباطات مناسب و جدی تری بین بانک های ایران و دنیا شکل گرفت.

به گفته وی، ارتباط تجاری و بانکی ایران و اروپا با استفاده از فرصت «برجام»‌ باید در مسیر توسعه یافته تری قرار بگیرد و فرصت های فعلی متحول شود.

ارتباط با بانک های اروپایی

وی در ادامه افزود : ارتباط بانک های ایران با بانک های اروپایی در فضای بعد از اجرایی شدن «برجام»، تقویت شد و نظام بانکی ایران توانست با بانک های کشورهای اروپایی همانند «اسپانیا، اتریش، آلمان، ایتالیا» تعاملات سازنده و راهگشایی را ایجاد کند.

ساروخانی با بیان این که تاثیر «برجام» در فرایند زمان برای ایران تا حدودی تغییر کرد، گفت: انتظار می رفت بعد از سه سال از توافق «برجام»، تحولات عمده ای در تجارت و تعاملات بانکی ایران و اروپا ایجاد شود ولی آمارها نشان می دهد در ۶ ماه ابتدای اجرایی شدن توافق «برجام»، استقبال قابل توجهی از سوی کشورهای دنیا برای آغاز روابط تجاری و بانکی با ایران شکل گرفت.

این مقام افزود: حتی شاهد این بودیم که بانک های معتبری برای مذاکره با ایران اقدام کردند و تفاهم نامه های زیادی نیز به امضای طرفین رسید اما هر چقدر از زمان اجرایی شدن «برجام» گذشت با القای نگرانی و بی اعتمادی ها، از تمایل بانک ها و شرکت های بزرگ برای حضور در فضای اقتصادی ایران و ادامه روابط کاسته شد .

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا