اجتماعیاشتغالاقتصادیتعاون و کارآفرینیصنعت و تجارت

استان اردبیل دارای ظرفیت‌های غنی اقتصادی برای توسعه است

معان وزیر اقتصاد:

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های غنی اقتصادی در مسیر توسعه است و در کمتر استان کشور این استعداد دیده می‌شود و باید از این فرصت برد.سیدعلی محمدموسوی چهارشنبه‌شب در جمع سرمایه‌گذاران و مسوولان شهرستان‌های شمال اردبیل در پارس‌آباد افزود: ظرفیت‌های کشاورزی، دامپروری و گردشگری این استان بویژه شمال آن بی‌نظیر بوده و برنامه‌ریزی در این بخش‌ها می‌تواند مسیر توسعه استان را تسریع بخشد.
وی با اشاره به موضوع اهمیت محیط‌زیست بیان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری، محیط زیست باید مورد توجه باشد، بسیاری از مشکلاتی که امروز در استان‌های مختلف گریبانگیر آن هستیم در حوزه مشکلات زیست‌محیطی است.وی به تجربه برخی کشورهای اروپایی و چین در توسعه صنعت در کنار رعایت اصول زیست محیطی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از این کشورها ضمن نظارت بر عملکرد واحدهای صنعتی، آن‌ها را در خارج از شهرها احداث می‌کنند. موسوی همچنین بحث دانش‌بنیان و حرکت در این مسیر را ضروری ذکر کرده و گفت: در حوزه کشاورزی با توجه به ظرفیت خوب استان اردبیل استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان متکی به علم روز باید مورد توجه قرار گیرد.
در این جلسه که معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل، فرمانداران شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز حضور داشتند مسائل و مشکلات ۱۲ سرمایه گذار منطقه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا