اجتماعیشهری

استفاده از ظرفیت شورایاری‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضروری است

معاون استاندار و فرماندار تهران با اشاره به اینکه شورایاری‌ها بهترین رابط بین شهرداری و مردم هستند گفت: باید از ظرفیت شورایاری‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهره‌مند شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری تهران، “عیسی فرهادی” در اولین گردهمایی اعضای هیات‌های اجرایی مناطق 22 گانه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران، اظهار داشت: نقش شورایاری‌ها در شهر بسیار مهم است و بهترین رابطه بین شهرداری و مردم شورایاری‌ها هستند.
وی با اشاره به اینکه شورایاری‌ها افرادی دلسوز، باسواد و علاقمند به موضوع‌های شهری هستند، گفت: علی‌رغم این مساله در حوزه‌های اجتماعی از شورایاری‌ها استفاده نکرده‌ایم و باید از این افراد در حوزه‌های اجتماعی همچون پیشگیری از اعتیاد، کمک به موضوع کودکان کار و زنان بدون سرپرست و بدسرپرست استفاده کرد.
فرهادی گفت: ساماندهی این مشکلات با مشارکت و همکاری شورایاری‌ها شکل می‌گیرد و می‌توانیم از این ظرفیت قانونی آنها استفاده کنیم.
وی بیان داشت: 30 جلسه در 20 منطقه تهران با شورایاری‌ها داشته‌ایم که 254 مصوبه در این جلسات شکل گرفت که 153 مورد آنها کاملا اجرایی شده و با همکاری شورایاری‌ها بقیه مصوبات نیز در حال انجام است.
فرماندار تهران ادامه داد: انتخابات شورایاری‌ها 4 مرداد ماه برگزار می‌شود که تلاش کردیم زمان انتخابات در ماه رمضان،‌ محرم و صفر همچنین همزمان با انتخابات مجلس و خبرگان رهبری نباشد.
وی بیان داشت: به نظر ما انتخابات شورایاری‌ها یک مشارکت خوب و مقدماتی برای انتخابات پیش روی تهران رقم خواهد زد و ما نیز تلاش می‌کنیم همکاری‌های خوبی در جهت برگزاری بهتر این انتخابات داشته باشیم.
فرهادی گفت: در دور قبل از انتخابات شورایاری‌ها 500 هزار نفر مشارکت داشنتد و امسال پیش‌بینی می‌کنیم این میزان افزایش یابد که الکترونیکی شدن انتخابات در این زمینه موثر است و از طرفی اجرا به صورت الکترونیکی سبب می‌شود که در انتخابات بعدی نیز موفقیت‌های بهتری داشته باشیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا