اقتصاد مقاومتیبازرگانیصنعت و تجارت

اطلاعات ۳.۶ میلیون قلم کالا در مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ثبت شد

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران (ایران کد) از عضویت ۹۰ هزار تولیدکننده و وارد کننده از سراسر کشور در این مرکز خبر داد و گفت: پایگاه داده‌ای با اطلاعات بیش از ۳.۶ میلیون قلم کالایی در این مرکز شکل‌گرفته است.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علیرضا ملکی» افزود: بانک اطلاعاتی این مرکز مطابق با ابلاغیه ریاست جمهوری به‌عنوان یکی از ۱۲ بانک اطلاعاتی مرجع کشور و تنها بانک مرجع کشور در حوزه کالا و خدمات شناسایی شده است.
وی گفت: این مرکز با تکیه بر پتانسیل‌ها و توانمندی‌های خود تاکنون توانسته نقش و جایگاه مهمی در زمینه ایجاد زبان مشترک بین اجزای مختلف زنجیره تأمین و کسب و کار ایفا کند.
ملکی ادامه داد: مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران توانسته پروژه های مهمی را در زمینه مدیریت و شناسایی اطلاعات کالاها و خدمات به پایان برساند و هر یک از این پروژه‌ها بر اساس ضرورت و تقاضای بخشی از صنعت، تدوین، طرح‌ریزی و توسعه یافته‌اند.
به گفته وی، از دیگر ظرفیت های مرکز در حوزه های کدینگ و بهبود شیوه های کسب‌وکار، می توان به «ارائه بسته‌های کدینگ شرکتی برای تسهیل انبارداری و مدیریت بهتر اموال شرکت ها»، «طراحی و اجرای سیستم‌های ردیابی کالا در زنجیره تأمین»، «طراحی و اجرای سیستم های مدیریت اموال در حوزه بهداشت و درمان مبتنی بر استانداردهای جی. اس ۱»، «پیاده سازی استانداردهای جی. اس۱ در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک» و سایر حوزه ها اشاره کرد.
مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران یادآور شد: این مرکز آمادگی معرفی راهکارها و استانداردهای ذکر شده در حوزه کدینگ و طبقه‌بندی کالا، مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک به همه سازمان های صنعت، معدن و تجارت در سطح کشور را داراست.
ملکی خاطرنشان کرد: هدف و ماموریت اصلی این مرکز توسعه سیستم کدگذاری و استفاده از فناوری رمزینه (بارکد) برای نوین‌سازی و مکانیزه کردن استفاده از استانداردهای بین‌المللی سازمان EAN اروپا که از ابتدای سال ۲۰۰۵ این سازمان به نام سازمان جهانی جی. اس۱ (GS۱) تغییر نام داد، بوده است.
اعتبار این مرکز وابسته به موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی که در سال ۷۴ تأسیس شده، در سطح بین‌المللی با دریافت نمایندگی انحصاری سازمان GS۱ جهانی با تخصیص پیش شماره ۶۲۶ به ایران برای شناسه دار کردن کالاها افزایش یافت و مرکز صاحب کرسی رأی در مجامع بین‌المللی شد و اکنون ارتباط حرفه‌ای با دفتر مرکزی GS۱ مستقر در بروکسل بلژیک و همچنین ارتباط با سایر سازمان‌های عضو در بیش از ۱۱۵ کشور جهان وجود دارد و مرکز GS۱ ایران نامی شناخته‌شده در جهان محسوب می‌شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا