اتاق بازرگانیاتاق بازرگانی ایراناقتصاد کلان و بودجهاقتصادی

اعتماد مردم به کالاهای ایرانی برگردد/قیمت رقابتی خواسته عمومی است

یگ کارشناس اقتصادی

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اعتماد مردم به کالاهای ایرانی باید برگردد، گفت: قیمت رقابتی خواسته عمومی است و اگر فراهم باشد، مردم به خرید کالا رغبت نشان می‌دهند. به گزارش اقتصاد روز به نقل از مهر، رامین میرعبدالباقی در حاشیه همایش برند ملی- اقتدار ملی با بیان اینکه مشکل امروز کشور، بی‌اعتمادی مردم به برندهای داخلی است، گفت: حتی شرایط امروز داخلی کشور نیز نشات گرفته از همین عدم اعتماد است؛ همانطور که این بی‌اعتمادی به آینده، در نوسانات قیمت ارز و سکه به روشنی مشهود است.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه  نیاز اصلی امروز کشور، بازیابی اعتماد از دست رفته است افزود: تا وقتی که مردم نتوانند به پول ملی و سخنان دولتمردان اعتماد کنند، با هجوم به بازارهای ارز و سکه برای تثبیت سرمایه خود، منجر به نوسانات شدید ارزی خواهند شد.

وی تصریح کرد: امروز نیاز داریم تا اعتماد از دست رفته مردم به پول ملی و سخنان دولتمردان و حتی برندهای داخلی را بازیابی کنیم؛ چراکه شاهدیم مردم تولیدات ناشناخته برخی کشورها را به صرف اینکه کالا تولید آن کشور است، خریداری می‌کنند؛ در حالیکه دلیل این مساله چیزی جز این نیست که این برندها در دید و تفکر عمومی مردم قابل اعتماد بوده و از نظر آنها دارای کیفیت مطلوب هستند.

میرعبدالباقی خاطرنشان کرد: امروز در حوزه برندینگ نیاز داریم که پیش از هر چیز، اعتماد از دست رفته مردم به کیفیت محصولات ایرانی را بازیابی کنیم؛ زمانی که مردم به یک برند اعتماد داشته باشند، حتما از آن خرید می‌کنند؛ پس باید دست از شعارهای احساسی چون ایرانی، کالای ایرانی بخر برداریم و نخواهیم با برانگیختن احساسات مردمی، سعی در قانع کردن آنان برای خرید کالای ایرانی داشته باشیم .

وی اظهار داشت: نیاز امروز کشور، توسعه برندهای جهانی است و اگر برندی در ایران به سوی جهانی شدن پیش برود، مطمئنا مردم سایر کشورها نیز شروع به خرید آن می‌کنند؛ این مهم با بهبود کیفیت، طراحی مطلوب کالایی و بسته بندی، ایجاد قیمت رقابتی و توجه به خواسته عمومی مردم امکانپذیر است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: در این راستا، هم افزایی رسانه و صنعت، به اقبال بیشتر مردم به تولیدات داخلی منجر می شود؛ به نحوی که رسانه ها کمک کنند تا مصرف کنندگان نگاه مثبت‌تری به حمایت از کالای تولید داخلی داشته باشند.

به گفته این فعال صنعت مبلمان، صنعت در این شرایط خاص کشور نیازمند هم‌افزایی در همه ابعاد از جمله گسترش فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی است؛ بنابراین خرید کالای ایرانی، رونق تولید و اشتغالزایی را به همراه دارد، ضمن اینکه گسترده شدن خرید کالاهای با کیفیت ایرانی، با تشویق سایر واحدهای تولیدی برای بالا بردن کیفیت محصولاتشان، راهی برای ایجاد و افزایش شغل است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا