اجتماعیاقتصادیبانک و بیمه

اعطای وام ۱۶۰ میلیونی مسکن به اعضای بنیاد ملی نخبگان

یک مقام مسئول در بانک عامل بخش مسکن از پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن به دارندگان معرفی نامه بنیاد ملی نخبگان تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان و صرفا تا پایان امسال خبر داد.
به گزارش  اقتصاد روز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از بانک عامل بخش مسکن، ندا کسری کرمانشاهی رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای این بانک گفت: تسهیلات خرید یا ساخت مسکن تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان به معرفی‌شدگان از سوی بنیاد ملی نخبگان پرداخت می شود. این تسهیلات پس از پذیرش معرفی‌نامه توسط اداره کل تسهیلات تبصره‌ای، جهت پرداخت به مدیریت‌های شعب ارسال می‌شود.
وی افزود: متقاضیان مشمول این طرح می بایست از طریق بنیاد ملی نخبگان به همراه معرفی‌نامه و کارت شناسایی معتبر به اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک مذکور مراجعه کنند. نرخ سود این تسهیلات، تابع نرخ سود تسهیلات بدون سپرده مصوب شورای پول و اعتبار (در حال حاضر ۱۸ درصد) است.
این مقام مسئول بانکی اظهار داشت: در این طرح تسهیلات خرید و یا ساخت مزبور با هیچ یک از سایر انواع تسهیلات بانک به صورت توأم قابل پرداخت نیست؛ اما اعطای تسهیلات جعاله تعمیر یا تکمیل مسکن به متقاضیان مشمول، مطابق سیاست‌های اعتباری ابلاغی به صورت همزمان و یا غیر همزمان بلامانع است.
رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک عامل بخش مسکن تصریح کرد: در صورتی که زن و شوهر هر دو دارای معرفی‌نامه تسهیلات مسکن از بنیاد ملی نخبگان باشند، اعطای تسهیلات زوجین بر روی یک واحد مسکونی جهت خرید یا احداث واحد مسکونی امکان‌پذیر نیست.
بر اساس این گزارش، بازپرداخت تسهیلات مزبور به دو روش ساده و پلکانی امکان‌پذیر بوده و حداکثر مدت زمان بهره‌مندی از این تسهیلات تا پایان سال ۱۳۹۷ خواهد بود.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا