اجتماعیشهریمیراث فرهنگی

افزایش تعاملات و همکاری با اهالی رسانه ای سوری در مقابله با تروریسم رسانه ای

وزیر فرهنگ در دیدار با معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه و مدیران رسانه های سوری تاکید کرد

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم تجربه مشترک ایران و سوریه است، گفت: مقاومت ملت و دولت سوریه در مقابله با تروریسم اتفاق مهمی است که آنطور که شایسته است، روایت های مناسبی از آن منتشر نشده و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشورمان با همراهی بخش های مختلف وزارت فرهنگ آماده هرگونه همکاری برای تولیدات مشترک در این زمینه هستند.
به گزارش اقتصادروز و به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز شنبه سوم دی ماه در دیدار با احمد زواو  معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه و تعدادی از مدیران رسانه‌های مختلف سوری که در محل وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به فیلم سینمایی «به وقت شام» و سایر تولیدات اهالی فرهنگ و هنر در وصف مقاومت مردم سوریه در مقابله با تروریسم اشاره کرد و گفت: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشورمان همانند گذشته از آمادگی لازم جهت هرگونه همکاری برای تولیدات مشترک در این خصوص برخوردار هستند و مجموعه وزارت فرهنگ از هرگونه اقدامی که به افزایش تعاملات فرهنگی، هنری و رسانه ای با کشور دوست و همسایه سوریه منجر شود، حمایت و پشتیبانی لازم را انجام خواهد داد.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ساختاری گسترده در حوزه رسانه برخوردار است، گفت: به دنبال آن هستیم تا تعاملات رسانه ای خود را با کشور دوست و برادر سوریه گسترش دهیم و از سوی دیگر در حال بررسی طرحی جهت مقابله با اخبار جعلی هستیم که بتوانیم اقدامات مشترکی را با کشورهای دوست برای این منظور به انجام برسانیم.
 احمد زواو، معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه و مدیر خبرگزاری سانا(خبرگزاری رسمی سوریه) در این دیدار ضمن اشاره به بازدید هیات همراه سوری از خبرگزاری ایرنا و شهرک های سینمایی تهران گفت: طی بازدیدی که از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) داشته ایم تفاهمات همکاری مناسبی میان دو طرف انجام شد و قرار بر این شد با کمک و مشاوره همکاران رسانه ای در خبرگزاری ایرنا، اقداماتی جهت ارتقای سطح فنی خبرگزاری سانا صورت گیرد.
زواو همچنین به حضور پررنگ هنرمندان سوری در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اشاره کرد و گفت: امیدواریم این مسئله منجر به فصل جدیدی در همکاری های مشترک دو کشور در حوزه فرهنگ و هنر شود.
فرشاد مهدی پور، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار گفت: امیدوارم تفاهم نامه ای که قرار است با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی میان دو کشور برادر ایران و سوریه به امضای طرفین برسد هر چه سریعتر به سرانجام رسد تا همکاری ها در خصوص موضوعات رسانه ای تفاهم نامه آغاز شود.
وی در پایان گفت: از آنجا که دو کشور ایران و سوریه همواره تحت فشار رسانه ای نظام سلطه قرار دارند، تشکیل کمیته مشترک رسانه ای برای مقابله با اخبار جعلی و پاسخگویی به شبهات الزامی است.
گفتنی است، در این دیدار برخی از مسئولان بخش های مختلف رسانه های تصویری، شنیداری و مکتوب سوری به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در حوزه رسانه پرداختند.
مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا