اقتصادیبورس

افزایش سقف پروازی معاملات بورس

رئیس سازمان بورس اعلام کرد:

رئیس سازمان بورس گفت: نیم قرن است سهام معامله می کنیم؛ اما فراموش نکنیم اگر استفاده از ابزارهای مالی نوین و سازوکارها و ظرفیت های جدید را توسعه ندهیم، سقف پروازی سهام بالا نمی‌رود.

به گزارش اقتصاد روز، شاپور محمدی در مراسم آغاز به کار نخستین مرکز مشاوره سرمایه گذاری در بورس، فرهنگ سازی و آموزش روش های صحیح سرمایه گذاری را از کارکردهای اصلی اولین مرکز مشاوره سرمایه گذاری در بورس دانست و گفت: دفاع از حقوق سرمایه گذاران و کارگزاران وظیفه ماست و لازمه این کار نیز شفاف بودن کارگزاری ها در مواردی چون ثبت دفاتر، گردش حساب و دیگر امور است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: برای تقویت شفافیت و فرهنگ سازی با هماهنگی وزیر امور اقتصادی و دارایی از شورای عالی بورس مجوز مشارکت در تولید فیلم ها و سریال های مختلف تلویزیونی را دریافت کرده ایم.

دبیرشورای عالی بورس، در ادامه با اشاره به برخی اتفاقات گذشته در  موسسات مالی اعتباری بدون مجوز گفت: دلیل عمده این اتفاقات، عدم شفافیت بود و ما در بورس باید به مردم آگاهی و مشورت دهیم تا تلخی هایی نظیر آنچه را در موسسات مالی بدون مجوز رخ داد، شاهد نباشیم.

محمدی یادآور شد: شاید اگر در مساله موسسات مالی اعتباری زودتر اطلاع رسانی عمومی می شد، با بسیاری از مشکلات فعلی در کشور مواجه نبودیم. امروز ما در حوزه بازار سرمایه، برای پیش گیری از این اتفاقات،  اسامی نهادهای تحت نظارت سازمان بورس را در رسانه ملی- به شکل زیرنویس-  اعلام می کنیم.

وی سپس با اشاره به برخی برنامه های سازمان بورس و اوراق بهادار در سال جاری، یکی از اصلی ترین برنامه ها را اصلاح ساختار هیات پذیرش بورس ذکر کرد و گفت: دامنه نوسان و حجم مبنا را با دامنه نوسان پویا جایگزین خواهیم کرد.اصلاح ساختار بورس که از سال گذشته آغاز شده، امسال نیز ادامه خواهد داشت و تلاش می کنیم در زمینه فرهنگ سازی و آموزش صحیح برای سرمایه گذاری در بورس کار بیشتری انجام دهیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا