اجتماعیاشتغالاقتصاد مقاومتیاقتصادیبانک و بیمهتعاون و کارآفرینیصنعت و تجارت

اقتصاد «تعاون‌محور» راهبرد تحقق شعار سال

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: تحرک بخش تعاون، زمینه‌ساز تحقق نام‌گذاری سال با عنوان «جهش تولید» است و تحقق این امر، نیازمند حضور یکپارچه، فعالانه و مشارکت‌جویانه مردم در این عرصه ملی است.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،«حجت‌الله مهدیان» در جلسه کارگروه «جهش تولید» این بانک افزود: مشارکت اقشار مختلف برای فعالیت اقتصادی از طریق بخش تعاون به تحقق هدف گذاری سال جهش تولید کمک می کند.
این مقام مسوول در شبکه بانکی، توسعه کشور را نیازمند تولید، بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی بالقوه و بالفعل و به کارگیری عزم و اراده جدی برای جهش تولید دانست و گفت: بی‌تردید بخش تعاون تنها ظرفیت بی‌بدیل و ممتاز برای امکان حضور مردم با هر داشته و قابلیت برای فعالیت در عرصه اقتصادی محسوب می‌شود.
این مقام مسوول با تاکید بر اینکه مدل اقتصادی تعاون و قابلیت و ظرفیت این بخش اقتصادی هنوز به طور مطلوب معرفی نشده و فرهنگ تعاون و باور تعاون با رویکرد اجتماعی و اقتصادی در سطح جامعه هنوز به درستی جاری نشده است، گفت: تعاون و اقتصاد تعاون یک مکتب و مدل مبتنی بر ارزش‌های اجتماعی و انسانی است و افرادی که برای فعالیت اقتصادی، زیر چتر تعاون قرار می‌گیرند، می‌آموزند که در ابتدا باید ارزش را به انسان به عنوان بالاترین و مهمترین سرمایه دهند؛ سپس با هم‌افزایی حاصل از تجمیع منابع کوچک و حداقل داشته‌ها و خرد جمعی و با استفاده از ظرفیت‌های درونی و درون‌زا، اقدمات قابل‌ قبولی را در قالب فعالیت اقتصادی انجام دهند.
مدیرعامل بانک عامل بخش تعاون با بیان اینکه سال گذشته این بانک برای کمک به شعار رونق تولید توانست علاوه بر ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات اعتباری در قالب طرح‌های ملی اشتغال پایدار روستایی، انعقاد قرارداد با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنایع و معادن و تجارت، میراث فرهنگی، راه‌آهن ایران، شرکت آبفا، به طرح‌های تولیدی، از محل منابع داخلی نیز ٧٠ درصد تسهیلات اعتباری را طبق اساسنامه در اختیار متقاضیان بخش تعاون در بخش‌ها و زیربخش‌های اقتصادی قرار دهد، افزود: بانک تخصصی بخش تعاون با رویکرد کمک به توسعه این بخش تشکیل شده و اصلی‌ترین جامعه هدف این بانک، تعاونگران و بخش تعاون هستند.
مهدیان انعقاد تفاهم‌نامه با اتحادیه‌های سراسری شرکت‌های تعاونی و شرکت‌های تعاونی همراه با تهیه و تدوین محصولات و خدمات خاص مبتنی بر نیاز تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی را حاصل تعامل تنگاتنگ، بازدیدهای حضوری از طرح‌های اقتصادی تعاونی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها و نیز مراجعه به محل فعالیت این شرکت‌ها و جلسات هم‌اندیشی با مدیران و اعضا هیأت‌مدیره شرکت‌های تعاونی عنوان کرد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و وضعیت و مشکلات ناشی از ویروس کرونا که سبب بروز مشکلاتی برای مشاغل خرد، کوچک و متوسط شد، بی‌تردید این بانک با هدف کمک به حفظ تعاونی‌ها به عنوان بنگاه‌های کوچک و متوسط و فراهم کردن امکان فعالیت بهتر و بیشتر با حداکثر ظرفیت تولید و جهش تولید، همه توانمندی و قابلیت‌های حمایتی خود را معطوف این امر مهم خواهد کرد.
به گفته مهدیان، این بانک در سال ٩٩، با استفاده از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود برای افزایش منابع و بالا بردن توان تسهیلات‌دهی با درک صحیح از شرایط موجود کشور و تحقق شعار جهش تولید دنبال خواهد کرد؛ به نحوی که کمک به فراهم شدن «جهش تولید» از مسیر بخش تعاون به عنوان یکی از راهبردهای جدی بانک در سال جاری تلقی شود.
رهبر انقلاب در پیام نوروزی خود به مناسبت سال جدید، سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری و خطاب به دست‌اندرکاران تاکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا