اقتصاد کلان و بودجهاقتصاد مقاومتیاقتصادیصنعت و تجارت

اقتصاد ما جای تولیدمحوری “دولت‌محور” است

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان “اقتصاد ما به جای تولیدمحوری دولت‌محور است” گفت: سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی راه را برای حضور در عرصه‌های بین المللی اقتصاد باز کرد.

به گزارش اقتصاد روز از یزد، علی نیکزاد در نشست شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت یزد اظهار داشت: استان یزد را ما همچنان با عقل اقتصادی، تفکر و اقدام فنی بسیار بالا و مردمان سخت کوش و متدین می‌شناسیم و ان‌شاءالله که مجلس و دولت بتوانند در راستای فرمایشاتی که مقام معظم رهبری داشتند و دارند در راستای خدمت به این مردم حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در نشست ویدئو کنفرانس با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به نمایندگان توجه به رفع مشکلات اقتصادی را تکلیف کردند گفت: این موضوع که اقتصاد به این میزان مورد توجه مقام معظم رهبری است، نشان دهنده اهمیت و جایگاه این رویداد مهم دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش بن سلمان برای متقاعد کردن پمپئو به حمله نظامی علیه ایران تصریح کرد: پمپئو در این رابطه چنین گفته که ما با تمام ظرفیت‌ها نتوانستیم کار یمن را تمام کنیم پس چگونه می‌توانیم به ایران حمله کنیم؛ امروز جنگ آمریکا علیه ایران جنگ اقتصادی است.

نیکزاد با بیان اینکه “در این جنگ سربازان عملیاتی خط مقدم جبهه بخش خصوصی است” گفت: این واقعیت غیرقابل انکار است که معضل اصلی و اساسی کشور ما، 3 میلیون بیکاری هستند که امروز در جامعه داریم، قطعا در استانی که من نماینده آن هستم اگر بتوانم مشکل اشتغال 70 هزار نفر بیکار را حل کنم، قطعا سایر مشکلات فرهنگی و اجتماعی استان هم برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه “سردار سلیمانی راه را برای حضور ما در عرصه‌های اقتصادی بین‌المللی باز کرد” افزود: الان ما باید با پشتیبانی واقعی از بخش خصوصی زمینه رفع مشکلات آنها در عرصه جنگ اقتصادی را فراهم کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اقتصاد ایران را دولتی و دولت محور دانست بیان کرد: متاسفانه اقتصاد ما تولید محور نیست و بیشترین بخش و مدیریت در این اقتصاد دولتی است.

نیکزاد تصریح کرد: در شرایط فعلی تولید کنندگان می‌توانند بدون اینکه هیچ‌کاری انجام دهند سرمایه‌های خود را حفظ کنند ولی در شرایط سخت اقتصادی مشغول به فعالیت و تولید هستند تا قدری از مشکلات کشور را برطرف کنند.

وی مشکل اصلی در حوزه اقتصاد کشور را این موضوع دانست که اقتصاد ایران دلالی است گفت: اگر بخواهیم مشکل اقتصادمان را حل کنیم باید به بخش خصوصی توجه داشته باشیم، اقتصاد دولتی امروز در تمام دنیا شکست خورده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه “مشکل ما در اقتصاد بخش خصوصی مربوط به اجرا است” گفت: اصل 44 به معنای واقعی باید اتفاق بیفتد و هیچ کسی منکر آن نیست اما این هم وجود دارد که ما به اندازه انگشتان دست اجرای واقعی این اصل را نمی‌توانیم داشته باشیم.

نیکزاد با بیان اینکه “مجلس قطع به یقین به اصل 44 اعتقاد کامل دارد” تصریح کرد: در کشور ما بالغ بر 3 هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی هست و 20 میلیارد دلار ارز در دست مردم هست و تنها لازم است اعتماد مردم را فراهم کنیم و این پول را برای فعالیت بخش خصوصی وارد عرصه کنیم.

وی گفت: اینکه سه هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم و نمی‌توانیم آن را به تولید وارد کنیم سبب شده که این نقدینگی به هر سمتی که برود آنجا را با مشکلات بسیار جدی روبرو کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه “هر کسی امروز در عرصه اقتصاد در حال فعالیت است تا مشکلات کشور را برطرف کنند همانند کسی است که همراه با امام حسین(ع) است” گفت: بنا نیست که دشمن به ویژه آمریکا جنگ سخت علیه ایران را آغاز کنند بلکه بنای آنها بر این است که در عرصه اقتصاد به ایران ضربه اساسی وارد کند.

نیکزاد تاکید کرد: نمی‌توان انتظار داشت در شرایط اقتصادی قرار داشته باشیم ولی آرایش جنگی به خودمان نگیریم، الان در عرصه تولید ماسک ما واقعا در ابتدای شیوع کرونا هیچ ماسکی نداشتیم ولی الان صادرات ماسک را هم انجام می‌دهیم و کمبودی در این زمینه احساس نمی‌شود.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که فعالان تولید ماسک اردبیل در ارتباط با خودکفایی در تولید ماسک و صادرات آن به من گفت این بود که اول احساس نیاز داشتیم و دوم اینکه بروکراسی اداری از سر راه تولیدکنندگان رفع شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه “با تفویض اختیار به استان‌ها 100 درصد موافقت داریم” عنوان کرد: مجلس با تولید و اقتصاد کاملا موافق است و پیگیری‌های بسیاری در این زمینه انجام شده است.

منبع: تسنیم

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا