اقتصاد مقاومتیاقتصادی

امسال صادرات غلات روسیه بیش از ۵۴ درصد رشد کرد

بر اساس آمارهای رسمی روسیه؛

طبق آخرین آمار اداره فدرال خدمات کالا، صادرات گندم و آرد چاودار روسیه در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۸، با رشد ۵۴.۳ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده است.
به گزارش  اقتصاد روز به نقل از خبرنگار مهر از راشاتودی، طبق آخرین آمار اداره فدرال خدمات کالا، صادرات گندم و آرد چاودار روسیه در بازه ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۸ با رشدی ۵۴.۳ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده است.
به لحاظ ارزشی، صادرات غلات، طبق گزارشات بالغ بر ۶ میلیارد دلار شده که نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد رشد داشته است. تنها در ماه سپتامبر ارزش صادرات غلات ۱.۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۸۹۸.۱ میلیون دلار رسیده است.
روز پنج‌شنبه هم وزارت کشاورزی روسیه، پیش‌بینی خود از صادرات گندم در ۲۰۱۸ را به ۳۵ میلیون تن افزایش داد. همچنین در اواخر اکتبر، این وزارتخانه با اشاره به بهبود شرایط در سیبری، پیش‌بینی خود از صادرات غلات را هم از ۱۰۵ میلیون تن به ۱۰۹ میلیون تن افزایش داد؛ این در حالی است که تولیدکنندگان روسی توانستند تا ۲۵ ماه اکتبر ۱۱۲.۷ میلیون تن غلات برداشت کنند.
در سال‌های اخیر، روسیه به لطف محصول پربار و قیمت‌گذاری مناسب، بیش از نیمی از بازار گندم جهان را به دست آورده و به بزرگترین صادرکننده غلات جهان تبدیل شده است.
همچنین از اوایل دهه ۲۰۰۰، تا کنون سهم روسیه از گندم جهان ۴ برابر شده است و این کشور در سال ۲۰۱۶ به برترین صادرکننده گندم جهان تبدیل شد.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا