بازرگانیصنعت و تجارت

انتقاد از سیاست‌گذاری ارزی دولت/با شوکهای ناگهانی سالهاست آشناییم

رئیس اتاق ایران اعلام کرد؛

رئیس اتاق بازرگانی ایران، سیاست جدید ارزی دولت را یک شوک ناگهانی به اقتصاد ایران دانست و گفت: سالهاست که فعالان اقتصادی با شوک‌های اینچنینی در اقتصاد آشنا هستند.

به گزارش اقتصاد روز، غلامحسین شافعی در جلسه امروز هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از وضعیت کنونی سیاست های ارزی دولت گفت: فعالان اقتصادی با شوک های ناگهانی آشنا هستند و بارها این اتفاقات را دیده اند و پشت سر گذاشته اند.   اما متأسفانه دولت همیشه اصرار بر تکرار این اشتباهات دارد در حالی که امیدواریم به این نکته توجه شود که فعالان بخش خصوصی بازی شونده نیستند بلکه بازیگر بوده و باید به تمام جوانب کار دقت شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی افزود: ۲۰ سال است که مقام معظم رهبری هر سال را با نام خاصی نامگذاری می کند که این موضوع نشان از چالش های جدی ای دارد که اقتصاد با آن مواجه است. این درحالی است که بنابر اقتضائات تلاش شده تا بتوان نامگذاری سال را بر مسائل اقتصادی متمرکز کرد.

وی تصریح کرد: حمایت ازکالاهای ایرانی به درستی از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری نامگذاری شده و در محافل رسانه ای نیز به آن توجه شده است. این در شرایطی است که دو عامل وجود دارد که همواره طی سالهای اخیر از آن سخن به میان آمده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا