اشتغالاقتصاد مقاومتیتعاون و کارآفرینیصنعتصنعت و تجارت

اولین نمایشگاه اختصاصی ایران در تاشکند افتتاح شد

اولین نمایشگاه اختصاصی ایران در تاشکند صبح امروز همزمان با سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ازبکستان افتتاح شد.

به گزارش اقتصادروز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران، صبح امروز چهارشنبه ۲۰ آذر اولین نمایشگاه تخصصی ایران در ازبکستان آغاز به کار کرد.
در مراسم افتتاح این نمایشگاه، بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران گفت: مردم کشورهای ایران و ازبکستان از زمان های قدیم ارتباطات فرهنگی و اقتصادی داشته اند و هر دو در مسیر جاده ابریشم قرار داشته اند و با افتتاح این نمایشگاه و توسعه روابط اقتصادی و تبادل کالا و انجام صادرات و واردات و همچنین سرمایه گذاری های مشترک می توانیم این روابط را افزایش دهیم.
وی افزود: شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران بنا به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و درخواست سفارت ازبکستان در ایران و همچنین وزارت تجارت و سرمایه گذاری این کشور، برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی ایران در تاشکند را در کوتاه ترین زمان ممکن برنامه ریزی کرد.
حسین زاده یادآور شد: این نمایشگاه با حضور ۲۵ شرکت معتبر ایرانی و مدیران آن ها امروز آغاز به کار کرد که انتظار داریم بخش خصوصی، اتحادیه ها و تجار ازبکستانی از آن بازدید کرده و در جلسات B2B حضور داشته باشند و قراردهای مهمی بین دو طرف به امضا برسد.
وی به افتتاح خط پرواز بین ایران و ازبکستان اشاره کرد و اظهار داشت: قطعا با افتتاح این خط پروازی می توانیم فعالان زیادی را به دو کشور ببریم که علاوه بر توسعه گردشگری بین دو کشور بر توسعه تبادلات تجاری دو کشور نیز تاثیر مثبت خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه های بیشتری از سوی ایران در ازبکستان برگزار شود و آمادگی برگزاری نمایشگاه اختصاصی ازبکستان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ایران را اعلام کرد.
وی در پایان به وزارت تجارت ازبکستان پیشنهاد داد که تفاهم نامه همکاری میان وزارت تجارت این کشور و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران به امضا برساند تا حضور در نمایشگاه های دو کشور و تهاتر فضای نمایشگاهی بین آن ها صورت گیرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا