اشتغالاقتصادیتعاون و کارآفرینی

ایجاد ۲۲۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در کشور

مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم گفت: در ۱۱ سالی که از تأسیس بنیاد برکت با عنایت و تدبیر رهبر معظم انقلاب می‌گذرد، شاهد اثرات اقدامات این بنیاد در زمینه‌ی‌ محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و پیشرفت در مناطق محروم هستیم.

به گزارش بنیاد برکت مهندس سعید جعفری در تشریح برخی از اقدامات این بنیاد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: بنیاد تا به امروز ۹۱ هزار میلیارد ریال در ۳۵ هزار و پانصد پروژه سرمایه‌گذاری کرده که از این تعداد، ۱۴ هزار پروژه به پایان رسیده و ۲۱ هزار پروژه‌ی‌ دیگر در دست اقدام است.

وی در ادامه متذکر شد: شاید بنیاد برکت بیش‌تر به عنوان یک نهاد مدرسه‌ساز در جامه شناخته ‌شود اما در واقع این‌گونه نیست و بنیاد در حوزه‌هایی مختلفی هم‌چون اشتغال‌زایی، توانمندسازی اقتصادی، ساخت مساجد و مراکز فرهنگی و خانه‌های عالم، احداث مراکز بهداشت و درمان، ساخت و تکمیل بیمارستان و مراکز درمان سرطان، انجام امور عمرانی و زیربنایی، ارایه‌ی خدمات بیمه‌ای، حمایت مالی و معنوی از ایتام، درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و … حضور و فعالیت مؤثر دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: تا به امروز ۲۲۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم و ۲۵۰۰ روستا را به‌طور کامل تحت پوشش قرار داده‌ایم.

مهندس جعفری با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در استان سمنان ادامه داد: ۳۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال را در استان انجام داده‌ایم و یا در دست اجرا داریم. با مشارکت در شش واحد تولیدی، ۲۶۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده و سپس از چهار واحد خارج شده‌ایم و آن‌ها را به کارآفرینان محلی واگذار کرده‌ایم.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال‌آفرینی مستقیم برای ۴۷ نفر و غیرمستقیم برای بیش از ۱۸۸ نفر در کارخانه‌ی ساتراپ مهدی‌شهر تأکید کرد: با راه‌اندازی فاز ۲ و گسترش پروژه، ۹۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار خواهند شد.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق این بنیاد در استان سمنان خاطرنشان کرد: ۱۹ مدرسه با ۱۴۰ کلاس درس و ۱۲۰ میلیارد ریال بودجه در استان احداث شده است. هم‌چنین در قالب طرح برکت خانواده، ۱۱ زوج که مشکل ناباروری دارند، تحت پوشش حمایتی قرار گرفته‌اند. از ۵۲۱ کودک یتیم نیز در استان حمایت می‌شود و به ۳۸۵ متقاضی هم وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

وی از مشارکت بنیاد برکت در تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان ۱۶۴ تخت‌خوابی  گرمسار خبر داد و گفت: حدود ۲۵۰ ظرفیت اشتغال‌زایی را در شهرهای گرمسار و آرادان در دست اجرا داریم که ۱۵۰ فرصت شغلی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

پس از این مراسم، دکتر سیدهاشمی و هیئت همراه با دو خانواده‌ی معظم شهید دفاع مقدس و شهید مدافع حرم دیدار و از ایشان تجلیل به عمل آوردند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا