صنعت و تجارتکشاورزی

بازدید هیات ایرانی از کارخانه تولید روغن ساراتف

بازدید هیات ایرانی از کارخانه تولید روغن ساراتف

هیات پارلمانی و اقتصادی ایران که برای شرکت در همایش اقتصادی ساراتف به این شهر در جنوب غربی روسیه سفر کرده است، از کارخانه تولید روغن آن نیز بازدید کرد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایرنا، در این دیدار زمینه های همکاری استان ساراتوف با طرف های ایرانی در زمینه های کشاورزی و دامداری بررسی شد.
گفتنی است، علی اکبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با همراهی معاون وزیر کشاورزی استان ساراتوف روسیه از این کارخانه دیدار کردند.
علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به دعوت رئیس دومای فدراسیون روسیه در صدر هیاتی برای شرکت در همایش سالانه اقتصادی ساراتوف با عنوان «آینده مناطق: توسعه همکاری ها»، عازم این کشور شد.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، دبیر اول کمیسیون صنایع، یک عضو کمیسیون انرژی و دو تن از اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر جهاد کشاورزی در این سفر بروجردی را همراهی کردند.
شهر ساراتوف با جمعیتی در حدود 900 هزار نفر، از بندرهای بزرگ روسیه در حاشیه رودخانه ولگا و مرکز استانی به همین نام است که مردمانی با ادیان مختلف دارد و تاتارها بخش بزرگی از آنان را تشکیل می دهند.
این شهر بندری از دیرباز از طریق مسیر دریای خزر و رودخانه ولگا، با ایران ارتباطات تجاری فراوانی داشته است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا