اجتماعیاقتصاد مقاومتیشهریمسکن و شهرسازی

بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از بلایای سال ۹۸ رو به پایان است

معاون بنیاد مسکن

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : کار بازسازی واحدهای آسیب دیده از بلایای طبیعی سال ۹۸ تقریبا در تمامی استان ها در مراحل پایانی است.

به گزارش اقتصاد روز ، عزیزالله مهدیان روز جمعه در بازدید از شهرک جدید روستای حسین آباد کالپوش در شهرستان میامی استان سمنان ،افزود : سال ٩٨ بر اثر بارندگی های شدید خسارت زیادی به چند استان کشور وارد شد که با تخصیص به موقع اعتبارات توسط دولت کار اجرایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز گردید.

وی با اشاره به بازسازی خانه‌های روستاییان حسین آباد کالپوش میامی در اثر رانش زمین گفت : یکی از دلایل تاخیر، مکان یابی و انتخاب زمین مناسب به منظور جابجایی واحدهای آسیب دیده در بافت روستای حسین آباد بود که باعث زمان بر شدن انجام بازسازی شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: مکان یابی شهرک جدید روستا در چند نقطه بررسی شد و زمین فعلی مورد تایید اهالی روستا قرار گرفت و به سرعت عملیات تسطیح و آماده سازی زمین توسط بنیاد مسکن در کمترین زمان ممکن صورت گرفت.

مهدیان ادامه داد: با توجه به موقعیت زمین انتخابی و کمبود زمین، ١۴هکتار مورد تایید پژوهشکده سوانح طبیعی به آسیب دیدگان واحدهای مسکونی واگذار و منابع اعتباری بمنظور بازسازی در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کمک های دولت، بنیاد مسکن از محل کمک‌های مردمی هلال احمر برای هر واحد آسیب دیده یکصد میلیون ریال اعتبار بصورت بلاعوض پرداخت کرده است،گفت : علاوه بر کمکهای دولتی به ازای هر واحد آسیب دیده ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به آسیب دیدگان ناشی از رانش زمین در روستای حسین آباد استان سمنان پرداخت شد.

مهدیان گفت : با توجه به مشکلات اقتصادی برای برخی مردم امکان ساخت خانه فراهم نشده است که با همت مردم و کمک و همراهی بنیاد مسکن ساخت مسکن نیز در این منطقه به سرانجام خواهد رسید.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : بنیاد مسکن تا زمانی که همه واحدهای مسکونی آماده سکونت شود در کنار مردم خواهد بود.

در جریان بارش برف شدید و کولاک اواخر اسفند سال ۹۷ در بخش کالپوش به برخی واحدهای مسکونی ،تاسیسات برق،تلفن،گاز و آب روستاها خسارت وارد شد.

بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل ۱۲ روستاست که حدود ۲۰ هزارنفر در آن ها زندگی می کنند و شغل بیشتر مردم کشاورزی و دامداری است.

این بخش در ۱۱۰ کیلومتری شمال میامی قرار گرفته است.

شهرستان میامی با حدود ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد؛ بیش از ۸۰ درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می کنند.

منبع: ایرنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا