اقتصاد مقاومتیاقتصادیصنعت و تجارت

بانک ها قصد حمایت از تولید را ندارند/ تهدید بازرگانان درست نیست

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: بانک ها با ایجاد موانع نه تنها از تولید حمایت نمی‌کنند بلکه نسبت به تعطیلی واحد های اقتصادی نیز اقدام می‌کنند.

به گزارش اقتصاد روز، جمال رازقی عصر جمعه در دیدار وزیر صمت با فعالان اقتصادی بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۴٠٠ کارت بازرگانی در کشور تعلیق شده و امکان صدور و تمدید کارت بازرگانی نیز از اتاق‌های بازرگانی گرفته شده و به وزارت صمت ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی با سیاست‌های که در نظر گرفته سایت امکان بازگشت ارز به کشور را از بین برده و با تهدید بازرگانان به دنبال بازگشت ارز است که این موضوع نمی‌تواند گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور باشد.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز تاکید کرد: به گفته رئیس کل بانک مرکزی بیش از ۲۷ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازنگشته است این در حالیست که بر اساس آمار ١٠ میلیارد دلار توسط شرکت‌های نفتی به کشور بازگردانده نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار بانک مرکزی ۱۵ هزار نفر بدهکاران ارزی کشور هستند این در حالی است که تنها ۵ هزار نفر از این افراد دارای کارت بازرگانی هستند این در حالی است که سیاست‌هایی که توسط بانک مرکزی اعمال شده باعث شده تا ۴۰ درصد صادرات کشور افت پیدا کند.

رازقی تاکید کرد: یکی از انتظاراتی که فعالین اقتصادی استان فارس از وزارت صنعت معدن و تجارت دارند این است که ثبات به دستورالعمل‌ها و رفتارهای بانک مرکزی و وزارت خانه صنعت بازگردد تا شاهد ایجاد ثبات سرمایه گذاری در کشور باشیم.

او تصریح کرد: عمده ارز حاصل از صادرات توسط بازرگانان کشور داده شده اما انتظار از دولت وجود دارد که با حمایت از کالاهای غیرنفتی زمینه افزایش صادرات را فراهم کنند این در حالی است که تعیین سیاست‌های ثابت و ایجاد سبحان در دستورالعمل‌های صادراتی نیست می‌تواند عاملی برای جلوگیری از کاهش صادرات در کشور باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: این انتظار از وزارت صنعت معدن و تجارت وجود دارد که در خصوص حمایت از کارگران و کارفرمایان دستورالعمل‌های مختلفی داشته باشد البته تعیین و تکلیف تعلیق کارت‌های بازرگانی نیز یکی دیگر از انتظاراتی است که در میان فعالین اقتصادی از وزارت صنعت معدن و تجارت وجود دارد.

منبع: مهر

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا