اجتماعیاقتصاد مقاومتیاقتصادیشهری

با دستور رئیس جمهوری

كالا‌های ضروری یك ساعته از گمرك ترخیص می‌شوند

معاون فنی و امور گمرك ایران اعلام كرد: با دستور مستقیم رئیس جمهوری برای جلوگیری از رسوب كالا در گمركات تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و كالاهای ضروری مثل گوشت یك ساعته ترخیص می شوند.به گزارش اقتصاد روز و به نقل از گمرك ایران، «مهرداد جمال ارونقی» روز سه شنبه گفت: گمرك و سازمان صمت طی فراخوانی به همه صاحبان كالا كه در ثبت سفارش مشكل دارند، اعلام كردند صاحبان كالا می‌توانند مسائل و مشكلات موجود در این زمینه را به گمرك و وزارت صمت اطلاع دهند.
وی ادامه داد: برای كالا‌های ضروری مانند گوشت ظرف یك ساعت تشریفات سیستمی انجام و كالا به در خروج هدایت می‌شود. این نوع كالا‌ها بدون ارزیابی به مسیر سبز كه ساده‌ترین فرایند‌های قانونی را دارد ارجاع می‌شود. بر همین اساس طبق دستور رئیس جمهوری همه سازمان‌های همجوار موظفند كه همزمان با تخلیه و حمل كالا و قبل از اظهار اقدام به نمونه برداری كالا و ارائه مجوز‌های قانونی كنند تا كالا بدون هیچ گونه تاخیری ترخیص شود.

* ترخیص روان كاغذ 
وی همچنین در پاسخ به این سوال كه پس از دستور معاون اول رئیس جمهوری درباره ترخیص همه كاغذ باقیمانده در گمركات ظرف دو هفته چه اقداماتی صورت گرفت گفت: هم اكنون كاغذ‌های وارد شده به گمرك به صورت طبیعی در حال ترخیص است و مشكلی در این زمینه وجود ندارد.
به گفته وی كاغذ در مسیر زرد گمركی قرار گرفته كه در آن تنها اظهارنامه‌ها از نظر اسنادی رسیدگی می‌شود و در صورت وجود سابقه تعیین ماهیت آزمایشگاه از همان نوع كاغذ، بدون نیاز به نمونه برداری و تعیین ماهیت مجدد كالای اظهاری، ترخیص انجام می‌شود.
جمال ارونقی تاكید كرد: طبق دستور رئیس جمهوری در صورت نیاز و درخواست واحد‌های تولیدی، فعالان مجاز اقتصادی و واردكنندگان كالا‌های اساسی، گمركات به صورت شبانه روزی فعال هستند و ترخیص كالا را انجام می‌دهند.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا