اقتصادیمسکن و شهرسازی

بحث سیاسی در وزارت راه و شهرسازی نداریم/ عدم تعهد به وعده‌ها بزرگترین آفت کشور است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمام وعده‌ها بر اساس محاسبات فنی و مهندسی باید به مردم داده شود و ما بحث سیاسی در این وزارتخانه نداریم، گفت:‌ عدم تعهد به وعده‌ها بزرگترین آفت در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصاد روز خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی صبح امروز در جلسه با مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و مدیران شهرهای جدید در استان‌های مختلف با موضوع برنامه تولید و عرضه مسکن اظهار داشت: از تمام مدیران در وزارت راه و شهرسازی درخواست دارم که قاطعانه کار مردم را انجام دهند.

وی افزود: بعضا خبرهایی می‌شنوم مبنی بر اینکه در شهرهای جدید مدیران در انجام کارها مصمم نیستند و دچار تردید شده‌اند که تصمیماتشان زیر سوال برود همین جا به تمام مدیران اعلام می‌کنم تردیدی در اجرای برنامه‌ها نداشته باشند چرا که درباره تمام وظایف و برنامه‌ها برنامه‌ای مصوبه وجود دارد و به طور صد در صدی هم مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران در اجرای پروژه‌ها کار را به اهلش بسپارند، ادامه داد: باید سلامت اداری در تمام پروژه‌ها حاکم باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع مهم در اجرای پروژه‌ها جذب اعتماد مردم و سرمایه‌گذاران است، گفت: سازندگان زمانی در پروژه‌ها مشارکت خواهند داشت که مدیران به قول و فکر خود پایبند باشند.

و.ی تاکید کرد: موضوع دیگر پایبندی به وعده‌های مردمی است که باید در موعد مقرر اجرا شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عدم تعهد مدیران به وعده‌های خود آفت بسیار بزرگی است که می‌تواند به مردم آسیب برساند، اظهار داشت: اگر قولی می‌دهیم باید سنجیده باشد. در وزارت راه و شهرسازی بحث سیاسی نداریم و تمام وعده‌ها بر اساس محاسبات فنی و مهندسی است.

اسلامی با اشاره به جلسه با رئیس جمهوری درباره آغاز ساخت 400 هزار واحد مسکونی گفت: قرار بر این شد  از چهارصد هزار واحد، 200 هزار واحد در شهرهای جدید ساخته شود و ما باید این وعده را تا سال 99 محقق کنیم و در این راستا امسال ساخت 60 هزار واحد شروع می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این برنامه در شرایطی به اجرا می‌رسد که در بازار مسکن عرضه‌ای برای اقشار ضعیف نداشته‌ایم و توان خرید مردم هم کاهش پیدا کرده است بنابراین باید نسبت به الگوهای با قیمت‌های مناسب اقدام کنیم تا قشر کم‌درآمد و متوسط هم بتوانند مسکن مورد نظر خود را تهیه کنند.

اسلامی با بیان اینکه در توسعه شهرهای جدید بحث هویت بسیار اهمیت دارد، گفت: نباید کاستی شهرها به شهرهای جدید هم هجرت کند و باید بتوانیم کیفیت زندگی را در شهرهای جدید افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دولت سازنده نیست اما به نحوه ساخت و ساز نظارت می‌کند، گفت: باید تمام استانداردها رعایت شود و نظارت بر عهده دولت است.

وی افزود: در بحث شهرسازی شهر جدید بحث هویت‌بخشی محلی را باید احیا کنیم و نباید شهرهای خوابگاهی ساخته شوند و زندگی در این شهرها باید جریان داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت دسترسی و موضوعات تی او دی در شهرهای جدید گفت: شهرهای پرند، صدرا، بهارستان و هشتگرد در مباحث تی او دی‌ و دسترسی‌ها پیشتاز هستند و وظیفه ما این است که دسترسی به حمل و نقل عمومی را در شهرهای جدید افزایش دهیم تا جابجایی روان داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره همکاری دستگاه‌های خدمات رسان در اجرای پروژه‌ها اظهار داشت: تمام دستگاه‌های خدمات رسان موظف به اجرای خدمات خود هستند و اگر شخصی در این نهادها کار انجام ندهد باید به آن رسیدگی شود و گرنه تمام دستگاه‌ها در انجام این پروژه‌ها همکاری می‌کنند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا