اجتماعیشهریمیراث فرهنگی

برج آزادي همزمان با چهل و نهمين سالگرد افتتاحش ميزبان دكتر مسجد جامعي شد

دکتر مسجد جامعی وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای اسلامی تهران همزمان با چهل و نهمين سالگرد تاسيس اين بناي ملي میهمان مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی شد.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از روابط عمومي برج آزادي، مسجدجامعي علاوه بر بازديد از برج از نمایشگاه آثار نقاشی استاد کیومرث قورچیان و فاز اول موزه ی عکاسی كاري از استاد محمد علي جديد الاسلام که هفته‌های آینده برای رونمائی آماده می شود، از اتفاقات و برنامه‌های مدیریت جدید برج آزادی در دوران کرونا و متوقف نشدن آنها قدردانی و اظهار امیدواری کرد؛ چشم انداز خوبی در انتظار این مجموعه در سطح ملی و منطقه ای خواهد بود.

ايشان در پاسخ به گلایه‌ی سید عباس عظیمی مدیر موزه و برج آزادی از مشکلات تردد گردشگران داخلی و خارجی از خیابان‌های اطراف به داخل میدان گفت: واقعا با ازدحام این همه وسیله‌ی نقلیه در اطراف میدان آزادي قبول دارم تردد مردم بسیار سخت و خطرناک است.

وی ادامه داد: البته از سوی شهرداری چراغ راهنمایی، خط کشی و بخش‌هایی هم سنگ فرش شده، ولی مشاهدات نشان می دهد اصلا تاثیری در کاهش سرعت نداشته و مردم در معرض خطر هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران حل این مشکل را نیازمند اراده‌ی جدی مسئولین شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی دانست.

مسجد جامعی کاهش سرعت وسایل نقلیه در میدان و احتمالا تاثیر در ترافیک خیابان آزادی را یکی از دلایل نصب نشدن سرعت‌گیر در عرض خیابان های اطراف میدان دانست و گفت : هر چند بحث‌های ترافیکی مطرح می باشد، ولی حفظ جان مردم موضوع اصلی است و بنظرم باید قبل از آنكه نگران ترافیک باشیم باید نگران رفع خطرات جانی در معابر برای شهروندان باشیم.

در اين بازديد مسجد جامعي از برج آزادي به عنوان يك شاهكار معماري و دومين ميدان بزرگ كشور و شب هاي زيباي اين ميدان گفت.

وی در پایان بر ایجاد دسترسي‌هاي مناسب از زيرگذر تا سرعت گير، برای رفت و آمد راحت و ایمن مردم و همچنین برنامه‌ریزی برای تقویت گردشگری داخلی و خارجی میدان آزادی تاکید کرد.

در اين ديدار مهرشاد کاظمی رئیس گردشگری شهرداری تهران، استادان کیومرث قورچیان و محمد علی جدیدالاسلام و جمعی از عکاسان و خبرنگاران به همراه سيد عباس عظيمي رئيس برج آزادي حضور داشتند.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا