اجتماعیشهریمیراث فرهنگی

برج آزادی میزبان رهبر ارکستر ملی و نماینده وزیر فرهنگ لبنان

مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی میزبان رهبر ارکستر ملی لبنان" آندره الحاج " و نماینده وزیر فرهنگ لبنان " حسین عجمی" شد.

مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی میزبان رهبر ارکستر ملی لبنان” آندره الحاج ” و نماینده وزیر فرهنگ لبنان ” حسین عجمی” شد.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل ار روابط عمومی برج آزادی، سید عباس عظیمی در دیدار با ” آندره الحاج ” و ” حسین عجمی ” از حضور ایشان در این مجموعه ابراز خوشحالی و خرسندی کرد و پس از معرفی ظرفیت‌های مختلف برج برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری به ویژه موسیقی به عنوان زبان مشترک ملت‌ها و هنری تاثیرگذار برای اجرای برنامه‌ها و هفته‌های فرهنگی هنری بین دو کشور ایران و لبنان در چار چوب سیاست‌های فرهنگی هنری برج در تعامل فرهنگی با ملل مختلف اعلام همکاری کرد.

عظیمی با اشاره به ماجرای فاجعه دردناک انفجار بندر بیروت که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم و خسارات شدید شده، ضمن اظهار تاسف و همدردی با شهروندان عزیز لبنانی، اظهار امیدواری کرد با اتحاد و همدلی مردم  دوباره روزهای خوش لبنان برگردد و توطئه دشمنان برای اختلاف افکنی با شکست مواجه شود.

رئیس برج آزادی دیپلماسی فرهنگی را بهترین گزینه برای وحدت ملت‌ها و تعاملات بین کشورها دانست که نقش هنرمندان در این دیپلماسی بسیار مهم و حیاتی است.

آندره الحاج به عنوان یک مسیحی که برای اولین بار به ایران سفر کرده اظهار داشت برخلاف آنچه که دنیا نسبت به کشور ایران نشان میدهد کشوری با فرهنگ و هنر غنی است که از تمامی آثار و معماری و هنر کشور خویش به خوبی نگهداری می‌کنند و برج آزادی را یک شاهکار معماری دانست که در هر گوشه آن می‌توان فرهنگ و هنر غنی این کشور را دید.

وی که در یک خانواده موسیقیدان در لبنان متولد شد از پانزده سالگی تحصیل موسیقی را آغاز کرد و از دانشگاه  «کسلیک لبنان» دیپلم اجرای عود دریافت کرد. در سال 1995 استاد کنسرواتوار موسیقی ملی لبنان شد و متعاقباً اولین نوازنده عود در ارکستر عربی- شرقی کنسرواتوار شد. در سال 2003 گروه  Amaken موسیقی سنتی لبنان را تشکیل داد. وی به شکل منظم در جشنواره‌های موسیقی، از جمله در فرانسه  شرکت داشته و در سال 2011 به عنوان رهبر ارکستر شرقی_عربی لبنان معرفی شد.

ایشان سابقه رهبری ارکستر را  در بسیاری ازجشنواره های محلی و بین المللی لبنان در کارنامه دارد.

در سال 2015 پس از دعوت وزارتخانه های فرهنگ قطر و لبنان، ارکستر شرقی عربی لبنان را در نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه رهبری کرد.

در سال 2016 ، وی ارکستر ملی لبنان را در جشنواره بین المللی Zouk Mikael رهبری کرد و در سال 2017 به دعوت وزارتخانه های فرهنگ کویت و لبنان و سفارت لبنان در کویت، ارکستر شرقی عربی لبنان را در هفته فرهنگی لبنان هدایت کرد.

در سال 2018 ، وی ارکستر سمفونیک سلطنتی عمان را در سالن اپرای رویال مسقط رهبری کرد.

جایزه وزارت فرهنگ لبنان، جایزه انجمن بین المللی احیای میراث لبنانی و عربی از جمله جوایز وی است.

وی در حال حاضر هم به عنوان یک تکنواز و هم عضو گروه های مختلف به عنوان رهبر ارکستر به طور منظم به اجرای برنامه می پردازد.

حسین عجمی نماینده وزیر فرهنگ لبنان نیز ضمن قدردانی از میزبانی مجموعه برج آزادی از حرکت فرهنگی این مجموعه در نورپردازی برج با پرچم لبنان و اعلام همدردی با مردم آن کشور قدردانی کرد و اظهار داشت مردم لبنان از هر دین و مذهب در کنار هم خواهند بود و نخواهند گذاشت دشمنان این کشور به هدف خود در اختلاف افکنی و نابودی لبنان دست پیدا کنند.

وی برج آزادی را بنائی بسیار زیبا و با عظمت و یک شاهکار هنری دانست.

 

 

 

 

 

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا