اجتماعیمحیط زیست

برگزاری همایش بین المللی ایران پاک

دبیرکل حامیان محیط‌زیست گفت: به زودی همایش بین المللی ایران پاک را برگزار خواهیم کرد. به گزارش اقتصاد روز، دکتر پرویز عطایی دبیرکل حامیان محیط‌زیست در همایش «حامیان محیط‌زیست با رویکرد توسعه کیفیت محیط‌زیستی»، که سال گذشته برگزار شد در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما گفت: بزرگترین هدیه خداوند به بشر، طبیعت و محیط‌زیست است؛ هدیه‌ای بزرگ که باید قدرشناس آن باشیم اما متاسفانه نیستیم.

دبیرکل حامیان محیط‌زیست ادامه داد: ایران کشوری چهار فصل است، اما این آلودگی باعث بلای جان ما و فرزندانمان شده؛ وظیفه همه ماست که در راستای تقویت محیط‌زیست حرکت کنیم.

دکتر عطایی اضافه کرد: هر درختی که می‌میرد، هزار نفر به واسطه آن می‌میرند؛ ما همین یک کره زمین را داریم، پس وظیفه تک‌تک ما حمایت و حفاظت از آن است.

وی در خاتمه گفت: ما در آینده نزدیک  همایش بزرگ و بین المللی «ایران پاک» را داریم که همه ما باید هیأت مؤسس آن و اقدام‌کننده برای محیط‌زیست باشیم.

در ادامه دکتر پرویز عطایی اظهار کرد: با ارائه این پروژه و تکیه بر نیروی لایزال و انرژی مثبت مردم سرافراز ایران، گام‎های بزرگ و سازنده‎ای را در جهت حفاظت از محیط زیست کشور ایران برخواهیم داشت.

وی در مورد جزئیات این پروژه افزود: النظافت من الایمان باید سر لوحه تمامی کارهای آحاد مردم قرار گرفته و با آموزش‎های اصولی و درست، دورترین نقاط کشور را نیز همانند خانه خود بدانند و در نگهداری و نظافتش بکوشند.

دبیر کل این پروژه در ادامه گفت: باید فرهنگ نظافت در قلب مردم جاری و ساری شود و این مهم، عزم ملی را می‎طلبد.

وی ادامه داد: پروژه شهر پاک، ایران پاک نیازمند همکاری ارگان‎های مرتبط همچون سازمان محیط زیست، شهرداری‎ها، مجلس، دولت و رسانه‎های ملی است.

عطایی افزود: حضور روزنامه‌نگاران، اساتید دانشگاه‎ها، دانشجویان، دانش‌آموزان، ورزشکاران، اصناف، هنرمندان، کارشناسان، بازرگانان، پزشکان نقش بسزایی در اجرای هر چه بهتر پروژه بین المللی شهر پاک، ایران پاک خواهد داشت.

وی تصریح کرد:  در نظر است در برنامه های آتی خود حرکتی همگانی و ملی را آغاز کند و در همین رابطه از پاکسازی دامنه‎های البرز تا تالاب انزلی و جنگل‎های شمال تا دورترین نقطه ایران با کمک و پشتیبانی ارگان‎ها و افراد ذکر شده را در برنامه کاری خود قرار داده است.

دبیر کل پروژه  با تأکید بر اینکه ایران باید به رده‎های بالای جدول محیط زیست جهانی صعود کند، عنوان کرد: این مجموعه علاقمند به محیط زیست در نظر دارد بنابر اولویت پاکسازی در شهرهای مربوطه، جلسات ویژه گردهمایی و همایش‎های مردمی همراه با هنرمندان، ورزشکاران و روزنامه نگاران و مسئولان هر استان شامل استاندار، فرماندار، شهرداران، ائمه جمعه، نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست برگزار کند.

وی اضافه کرد: بازرسان  پروژه شهر پاک، ایران پاک در تمام نقاط ایران حضور داشته و با جدیت پاک نگه داشتن مناطق پاکسازی شده را زیر نظر گرفته و هیچ کوتاهی و چشم پوشی نمی‎کنند، زیرا این پروژه یک پروژه جهانی است و همه ما به ویژه مسئولان موظف به رعایت آن هستند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا