اقتصادینفت و انرژی

بند ناف اقتصاد کشور به جای مالیات به نفت گره خورده است/ سوءاستفاده قدرت‌های بزرگ در شرایط اقتصاد تک‌محصولی ایران

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: وقتی اقتصاد متکی به نفت داریم رونق کسب و کار در سطوح مختلف تحت تاثیر قرار می‌گیرد بنابراین در چنین شرایطی تنظیم امور مالیاتی باید دقیق‌تر و اتکا به مالیات لازم‌تر می‌شود.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از  خبرنگار اقتصادی ایلنا، صدوق رئیس دانشگاه شهید بهشتی در دوازدهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی اظهار داشت: اکنون در شرایطی هستیم که بند ناف اقتصاد کشور به صدور نفت گره خورده و از آن سوءاستفاده می‌شود و قدرت‌های بزرگ با مدیریت آمریکا همچنان پیچ تحریم‌ها را سفت کرده و مشکلات را بیشتر می‌کنند. در چنین شرایطی تنظیم مالیاتی اهمیت می‌یابد.

وی افزود: وقتی اقتصاد متکی به نفت داریم رونق کسب و کار در سطوح مختلف تحت تاثیر قرار می‌گیرد بنابراین در چنین شرایطی تنظیم امور مالیاتی باید دقیق‌تر و اتکا به مالیات لازم‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌های مالیاتی اهمیت زیادی دارد، گفت: ما همواره درآمدهای ارزی‌مان از نفت بوده و از اینکه به مردم بگوییم با پرداخت مالیات کشور اداره می‌شود، غفلت کردیم.

صدوق یادآور شد: به دلیل اتکا به نفت همواره پشتوانه محکمی بابت تامین هزینه‌ها با اتکا به این مالیات نداشته‌ایم و پرداخت کنندگان مالیات با اکراه با آن برخورد می‌کنند وتصور می‌کنند که اجباری است اما اگر آثار آن را مشاهده کنند قطعاً راحت‌تر پرداخت خواهند کرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا