اجتماعیاقتصاد مقاومتیاقتصادیشهری

بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند

از تبدیل برخی املاک بنیاد به فضای سبز تا حل برخی مسائل فی مابین؛

رئیس بنیاد مستضعفان و شهردار تهران برای حل برخی مسائل فی ما بین تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، در جلسه عصر دیروز شهردار تهران و رئیس بنیاد مستضعفان که به میزبانی شهردار پایتخت برگزار شد، بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران، تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند
پرویز فتاح در حاشیه این جلسه با اشاره به جلسه ۳ ماه پیش خود با شهردار تهران اظهار کرد: این یک تفاهم نامه کلی میان شهرداری و بنیاد مستضعفان است که تمامی اختلافات و مسائل میان این دو را که از سال‌ها پیش وجود داشت و بخشی از آن باقی مانده بود، برطرف می‌کند.
وی اضافه کرد: این اراده میان دو طرف وجود دارد که تمامی مسائل فی مابین شهرداری و بنیاد مستضعفان در یک بازه زمانی منطقی حل شود.
رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: این یک تفاهم کلی بوده و در آینده نه چندان دور، قطعاً برای مصادیق ذکر شده، توافق نامه‌های دیگری به امضا خواهد رسید. بنا داریم آنچه به نفع مردم و شهرداری است، خصوصا در زمینه فضای سبز عمومی و پارک ها، در قالب این تفاهم نامه حل و فصل شود.
وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در همه مواردی که به نفع مردم است، همراهی لازم را خواهد داشت گفت: نگاه مشترک من و آقای حناچی این است که هر تصمیمی که به نفع مردم و تهران باشد، اتخاذ شود و فضا‌های واگذار شده حتما کاربری عمومی خواهند داشت.
رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: بنیاد مستضعفان املاکی را در اختیار دارد که می‌تواند با تغییر کاربری به فضای سبز تبدیل شود و اهتمام ما در این بخش به اندازه‌ای است که حتی اگر لازم باشد، بنیاد حاضر به نقل مکان و اثاث کشی هم هست.
فتاح تاکید کرد: این تفاهم نامه هم به نفع مردم تهران و هم به نفع مستضعفان کشور خواهد بود و، چون املاک بنیاد به نام مستضعفان است ما مسئولیت بزرگی داریم و قطعاً کاری را خواهیم کرد که به نفع مستضعفان، مردم و کشور باشد.
حناچی : تفاهم با بنیاد مستضعفان در جهت توسعه حوزه قلمرو عمومی تهران خواهد بود
پیروز حناچی نیز با اشاره به این‌که بنیاد مستضعفان یکی از ذینفعان بزرگ تهران است، گفت: با توجه به سابقه و رویکرد مثبت آقای فتاح، بدون شک موضوعات مشترکمان را به‌خوبی پیش خواهیم برد و در قالب این همکاری پروژه‌هایی تعریف خواهیم کرد که هم بنیاد و هم شهر تهران از آن‌ها منتفع شوند.
شهردار تهران افزود: این تفاهم‌نامه چارچوب و کلیات پروژه‌ها و همکاری‌های آینده را تعریف می‌کند؛ پروژه‌هایی که به‌عنوان مثال تا الان دو مورد آن تملک باغ و فضای‌سبز در اختیار بنیاد و تبدیل آن به بوستان برای شهروندان تهرانی بوده است.
او ضمن تاکید بر این‌که این تفاهم‌نامه همه زمینه‌ها را در بر می‌گیرد، گفت: پروژه‌هایی هم که در آینده به‌صورت مشترک پیش می‌بریم، با نگاه همراهانه و برای نفع شهروندان خواهند بود و عمده آن‌ها در مسیر توسعه حوزه قلمرو عمومی قرار خواهند داشت.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا