اقتصادیمسکن و شهرسازی

بنیاد مسکن معاف از مالیات نیست

همه مالیات ها را پرداخت کرده ایم

بنیاد مسکن اعلام کرد: به استناد قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه نهادهای انقلاب اسلامی بابت فعالیت‌های اقتصادی خود از هیچ نوع معافیت مالیاتی برخوردار نیستند.
به گزارش  اقتصاد روز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، این نهاد انقلابی اعلام کرد: به استناد تبصره ۲ ماده ۲ قانون مالیات های مستقیم، کلیه نهادهای انقلاب اسلامی بابت فعالیت های اقتصادی خود از هیچ معافیت مالیاتی برخوردار نیستند.
این بنیاد می افزاید: جهت تنویر افکار عمومی و با استناد به تبصره های این ماده قانونی، کلیه فعالیت های اقتصادی بنیاد مسکن مشمول مالیات می شود.
بر اساس اعلام بنیاد مسکن، در ارتباط با خبر منتشر شده مبنی بر عدم پرداخت مالیات از سوی برخی نهادها که در آن به نام بنیادها و سایر نهادهای انقلاب اسلامی اشاره شده، این نهادها مشمول پرداخت مالیات بوده و لازم به ذکر است که معافیت و استثنایی در این زمینه وجود ندارد.
بر همین اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون مالیات عملکرد کلیه فعالیت‌های اقتصادی خود و همچنین کلیه مالیات‌های تکلیفی و ارزش افزوده را پرداخت کرده و بار دیگر یادآور می‌شود، فعالیت اقتصادی بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی وفق ضوابط و مقررات قانونی مشمول مالیات است و بنیاد مسکن نیز از این قانون مستثنی نیست.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا