اجتماعیبهداشت و درمانشهریمحیط زیست

بهبودی ۶۹ سگ مشکوک با علائم سرفه/ درمان روی ۹ قلاده سگ جواب نداد

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران از بهبودی ۶۹ سگ مشکوک با علائم سرفه و ورودشان به چرخه عقیم‌سازی خبر داد.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایلنا,«حمیدرضا تحصیلی» مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران ,درباره وضعیت ۸۰ سگ مشکوکی که در اطراف بیمارستان مسیح دانشوری و لویزان جمع‌آوری شده‌اند، گفت: حدود ۸۰ سگ در اطراف بیمارستان مسیح دانشوری و در پارک لویزان جمع‌آوری کردیم که سرفه‌های غیرطبیعی داشتند، اما از آنجایی که نمی‌دانسیتم این حیوان می‌تواند ناقل باشد یا نه، آنها را قرنطینه و درخواست کردیم که نمایندگان وزارت بهداشت به آنها رسیدگی کنند و اصلا اسمی از بیماری کرونا در میان نبود.

او در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان وزارت بهداشت این مساله را بررسی کردند؟ گفت: از وزارت بهداشت هنوز برای بررسی نیامدند، اما از این تعداد سگ، نزدیک به ۶۹ قلاده با اقدامات پزشکی که برای آنها انجام دادیم، خوب شدند و واکسن آنها زده شد و به چرخه عقیم‌سازی وارد شدند، اما ۹ مورد از این سگ‌ها به درمان‌هایی که برای آنها در نظر گرفته شد، جواب نداده و بهبود پیدا نکردند و منتظریم پزشک‌های مربوط به وضعیت آنها رسیدگی کنند.

تحصیلی ادامه داد: باقی سگ‌ها همگی خوب شده و به چرخه عقیم برگشتند، اما در برخی رسانه‌ها اینگونه مطرح شد که اینها کرونا و یا علائم کرونا دارند که درست نیست، بلکه علائم سرفه داشتند.

وی در خصوص جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر نیز گفت: این وظیفه قانونی ما است که سگ‌های بدون صاحب را از سطح شهر جمع‌آوری و شهر را برای همه آماده کنیم، اما این جمع‌آوری به معنای کشتار سگ‌ها نیست، بلکه عقیم‌سازی و پلاک‌کوبی روی آنها انجام و با کمک حامیان حیوانات رهاسازی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران تصریح کرد: در همین راستا طی چند روزه آینده نزدیک به ۱۵۰ قلاده سگ عقیم شده را رهاسازی می کنیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا