اقتصادیبورس

بورس در انتظار افزایش سرمایه شرکت‌هاست

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بورس هم اکنون منتظر شروع افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی بر دارایی‌ها است، گفت: افزایش سرمایه شامل تمام شرکت‌های زیان‌ده می‌شود. این موضوع به زودی استارت زده می‌شود و می‌تواند در روند صعودی بازار سهام تأثیرگذار باشد.

«محمدرضا خانزاده» امروز (سه شنبه) در گفت و گو با  ایرنا به آخرین وضعیت معاملات در بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: ارزش معاملات در بازار امروز یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم برای بازار مثبت و منطقی ارزیابی می‌شود.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: اکنون بازار بیشتر به سمت شرکت‌هایی سوق پیدا کرده است که از محل تجدید ارزیابی بر دارایی، افزایش سرمایه سنگین دارند و بیشتر معاملات در بورس از طریق این سهم‌ها صورت می‌گیرد.

خانزاده اظهار داشت: در کنار شرکت‌هایی که تجدید ارزیابی دارند، شرکت‌هایی که گزارش عملکرد سه ماهه آنها مثبت بود سهم چشمگیری از معاملات را به خود اختصاص دادند و در روند صعودی شاخص بورس تأثیرگذار بودند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شاخص بورس امروز به عدد بیش از ۲۴۸ هزار واحد رسیده و این اتفاق در بازار سرمایه مثبت ارزیابی می‌شود، گفت: با توجه به انتشار گزارش‌های سه ماه شرکت‌ها که به نظر می‌رسد گزارش اکثر این گزارش‌ها مثبت باشد روند صعودی شاخص بورس ادامه پیدا خواهد کرد.

بازار سرمایه با بیان اینکه اخبار سیاسی می‌تواند در بازار با تأثیر مثبت و منفی همراه باشد، گفت: روند معاملات نشان می‌دهد که بازار اکنون از مسائل سیاسی ترس خاصی ندارد به همین دلیل خروج نقدینگی از این بازار رخ نداده و اکنون اکثر سهامداران در حال خرید سهام هستند.

وی اظهار داشت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، روند بازار سرمایه تا پایان ماه جاری به دلیل تجدید ارزیابی بر دارایی‌ها و نیز گزارش سه ماهه شرکت‌ها افزایشی است و اکثر سهم‌ها در گروه خودرو و بانکی‌ها می‌توانند تحت تأثیر تجدید ارزیابی در مسیر افزایش قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه از لحاظ بنیادی شرکت‌های صادراتی مانند پتروشیمی‌ها به دلیل گزارشات مثبتی که ارائه داده‌اند می‌توانند تا ماه آینده مثبت باشند، افزود: بازار نباید همیشه روند صعودی را در پیش گیرد و طبیعی است که در بین رشدهای متوالی، اصلاح صورت بگیرد و شاخص نزولی شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا