اقتصاد کلان و بودجهاقتصادیبانک و بیمهبورس

بورس رو به افزایش رفت

ارزش معاملات بورس تهران نسبت به روزهای گذشته رشد کرد. امروز پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها و تعدادی از بانکی‌ها فرمان شاخص بورس را در دست گرفتند.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۴۹۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۵۸ هزار و ۴۴۳ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز هم جهت با نماگر اصلی ۲۴۱ واحد رشد کرد و تا رقم ۲۷ هزار و ۲۵۴ بالا رفت.

در آخرین روز معاملاتی بورس تهران در این هفته شاخص آزاد شناور  با ۱۹۰۶ واحد رشد مواجه شد و عدد ۱۷۲ هزار و ۳۷ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۱۱۷۱ و ۲۶۳۲ واحد افزایش یافت.

امروز پتروشیمی‌ها، بانکی‌ها، پالایشی‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند؛ به طوریکه پتروشیمی پارس، بانک ملت و پالایش نفت اصفهان هر یک به ترتیب ۱۹۲، ۱۴۸ و ۱۳۴ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار داشتند. از طرفی پتروشیمی جم، بانک صادرات ایران و معدنی و صنعتی گل گوهر هر یک به ترتیب ۱۴۱، ۵۳ و ۳۹ واحد تاثیر کاهنده روی نماگرهای بازار داشتند.

در گروه محصولات شیمیایی امروز با رشد قیمت سهم‌ها مواجه بودیم؛ به طوریکه نمادهایی همچون پتروشیمی شازند، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی پارس، پتروشیمی غدیر و نیروکلر با بیش از چهار درصد افزایش در قیمت پایانی مواجه شدند.

همچنین تعدادی از نمادهای این گروه با صف خرید روبرو بودند. علاوه بر این شرکت‌های گروه فرآورده‌های نفتی نیز رشد قیمت را تجربه کردند و سهامداران برای خرید سهم‌های تعدادی از این شرکت‌ها در صف ایستاده‌اند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به پالایش نفت اصفهان اشاره کرد. ۸۲ درصد از خریداران این سهم امروز حقیقی و ۵۹ درصد از عرضه کنندگان نیز حقیقی بودند.

اما فلزات اساسی نیز امروز عمدتا افزایش قیمت را شاهد بودند؛ هر چند که شتاب رشد آنها به نفتی‌ها و محصولات شیمیایی نمی‌رسید.

معامله گران بازار سهام بر خلاف روز گذشته که بانکی‌ها یک دست مثبت بودند و صف خرید را تجربه می‌کردند، امروز شاهد حرکت دوگانه‌ای در برخی از سهم‌ها بودند؛ به طوریکه بانک صادرات ایران در قیمت آخرین معامله بیش از چهار درصد افت قیمت را تجربه کرد و از تاثیرگذاران کاهنده روی شاخص بازار بود اما در طرف مقابل بانک ملت بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کرد و سعی کرد شاخص بازار را تقویت کند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۱۲۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۳.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار تا رقم ۱۷۶ هزار و ۴۰۶ نوبت بالا رفت.

آیفکس نیز با ۱۶ واحد رشد رقم ۱۸۳۶ را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۳۲۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار رقم ۹۲۱ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا