اقتصادی

بیش از 650 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان قرار داد سرمایه گذاری در این بندر منعقد شده است و بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان قرارداد جدیدسرمایه گذاری در دست اقدام است.

به گزارش اقتصاد رور؛ محمدعلی سعیدی پور، در دیدار با احمد حسین زادگان، استاندار مازندران با اشاره به اینکه موضوع توسعه سرمایه گذاری در بندر امیرآباد محور اصلی دیدار با نماینده عالی دولت در استان بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان قرار داد سرمایه گذاری در این بندر منعقد شده است و بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان قرارداد جدیدسرمایه گذاری در دست اقدام است که با توجه به توصیه ها و تاکیدات استاندار مازندران، توسعه سرمایه گذاری از جمله اولویت های اصلی این مجموعه می باشد.

وی گفت: در حال حاضر منتظر ابلاغ و تصویب طرح جامع بنادر توسط سازمان بنادر و دریانوردی هستیم که به نوعی می توانیم زمینه ی توسعه سرمایه گذاری را در استان ایجاد نماییم.

سعیدی پور، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری وام بدون بهره به متقاضیان این بخش پرداخت می کند که در حوزه گردشگری در زمینه های خرید شناور ، جت اسکی، ساخت اسکله و پارک گردشگری دریایی، ساخت هتلهای ساحلی و … سرمایه گذاری لازم در برنامه های آتی در استان صورت خواهد گرفت که رونق گردشگری در استان جز اولویت های استان است.

وی در ادامه از چالشهای تامین چوب کارخانجات سخن گفت : تامین چوب برای کارخانه ها یکی از چالش هایی است که ما با آن مواجه ایم و اینکه چوب هایی که از کشور CIS و روسیه وارد کشور می شود، ممکن است آلوده باشد بنابراین از ورود این چوب ها ممانعت شده و این باعث شده کارخانه های ما از جمله کارخانه ام دی اف و چوب و کاغذ دچار چالش شوند لذا امیدواریم این فرآیند تسهیل شده و چوب مورد نیاز کارخانجات منطقه تامین شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیر آباد، خاطرنشان کرد: اگر مشکل تامین چوب حل شود و کارخانه ها هم فعال شوند، موجب اشتغال بیش از 1000 نفر نیروی انسانی می شود. البته اگر قرار است واردات چوب اتفاق افتد باید فرایندهای کنترلی لازم توسط دستگاههای ذیربط صورت گیرد. ایشان به چالش دیگری نیز اشاره کرد و آن پر بودن انبارهای بندر و عدم خروج کالا از بندر است .علیرغم انبارهای پر موجود در بنادر نمی توانیم کشتیها ی موجود را پهلو بدهیم، و کالای جدیدی را بپذیریم ، لذا تقاضای تسهیل امر از سوی دستگاه های ذی ربط را داریم تا کالاها در بنادر نمانند چرا که بنادر محل گذر کالاها می باشند.

منبع: ایسنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا