اقتصادیشهریصنعت و تجارت

تامین قیر در بودجه سال ۹۹ رایگان در نظر گرفته شود

تامین قیر در بودجه سال ۹۹ رایگان در نظر گرفته شود

جانشین رییس و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: نمایندگان مجلس در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ به انتظارات شهرداری‌ها در خصوص تامین قیر رایگان به منظور آسفالت شبکه معابر شهری توجه ویژه‌ای داشته باشند.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مسعود نصرتی با اشاره به بند (هـ) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور که به موجب آن شرکت ملی نفت ایران مکلف شده حداکثر مبلغ ۶۰ هزار میلیارد ریال معادل حداقل چهارمیلیون تن مواد اولیه قیر (vb) رایگان از منابع دریافتی بابت خوراک مایع تحویلی به پتروشیمی‌ها و پالایشگاه ها را به صورت ماهانه به حسابی که نزد خزانه ‌داری کل کشور افتتاح می ‌شود، واریز کند، افزود: طول کشیدن روند اجرایی این موضوع باعث شده که طی ۹ ماه اول امسال قیری در اختیار شهرداری ها قرار نگیرد.
وی اضافه کرد: ارزش ریالی چهارمیلیون تن مواد اولیه قیر حدود ۱۱هزار میلیارد تومان با قیمت بورس است و اگر این رقم در کنار تولید و پخش آسفالت قرار گیرد بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد، که عدد قابل توجهی است و می تواند باعث رونق برخی بخش های عمرانی و فنی با توجه به اوضاع اقتصادی فعلی کشور شود.
نصرتی ابرازامیدواری کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین دستگاه های مرتبط با این موضوع در قانون بودجه سال آینده به ابعاد مختلف آن، به ویژه گردش مالی که می تواند ایجاد کند، توجه لازم داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه آسفالت معابر شهری و راه‌های کشور می تواند کام مردم را شیرین کند و عدم توجه به این موضوع باعث نارضایتی عمومی و لطمه های اقتصادی خواهد شد، بر اجرای صحیح آسفالت در معابر شهری، رعایت ضوابط و مقررات و استانداردهای این مبحث با توجه به وضعیت جغرافیایی و آب و هوای مناطق مختلف، توسط شهرداران تاکید کرد.
نصرتی با اشاره به برگزاری مستمر دوره های آموزشی در مباحث قیر و آسفالت برای شهرداران کشور از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور طی سال جاری، گفت: چنانچه دانش تخصصی شهرداران و مدیران شهری ما در زمینه استفاده صحیح از قیر افزایش یابد،‌ می توان حجم قابل توجهی از منابع شهرداری را دراین خصوص صرفه جویی و آنها را در سایر پروژه های عمران شهری برای رفاه شهروندان و توسعه زیرساختهای شهری استفاده کرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا