اجتماعیاقتصاد مقاومتیتعاون و کارآفرینی

تحقق ۱۵۰ میلیاردی تفاهم نامه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فولاد

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی پدیده قاچاق را باعث اثرات فاجعه آمیز در حوزه نوآوری و فناوری دانست و گفت:‌ بر این اساس ما تلاش داریم تفاهم نامه‌ها را تا رسیدن به قرارداد پیگیری کنیم.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایسنا، دکتر علی وحدت در اختتامیه گردهمایی فناورانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان این که از یک سال گذشته هر دو روز یک رویداد فناورانه در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده است، گفت:‌ برخی از این رویدادها مانند رویداد فناورانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، یک رویداد جامع بوده است ضمن آن که برگزاری این رویدادها بهترین فرصت برای همکاری‌های میان دستگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به شمار می‌رود.

وحدت برگزاری این رویداد را با هدف توسعه بازار و رفع نیازهای کشور ذکر کرد و یاد آور شد: این رویدادها رویدادهای مساله محور هستند و از آنجایی که قاچاق کالا و ارز و صیانت از بازار از مهمترین مسائل کشور به شمار می‌رود پس از تاکیدات رئیس جمهور تصمیم به برگزاری چنین رویدادی گرفته شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اثرات فاجعه بار قاچاق کالا و ارز در حوزه نوآوری و فناوری خاطر نشان کرد:‌درحال حاضر در کشور هیچ نیازی نیست که شرکت‌های دانش بنیان قادر به رفع آن نباشند.

وحدت با اشاره به زیر ساخت‌های موجود برای توسعه‌ی فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: با وجود قوانینی مانند قانون حداکثری استفاده از توان داخل، و همچنین اخذ مصوبه از سوی سران قوا با پدیده خرید خارجی مواجه هستیم و این در حالی است که باید جلوی این اتفاق گرفته شود تا از توانمندی‌های شکل گرفته در کشور دفاع کنیم.

وحدت با تاکید بر این که نباید به سادگی تلاش‌های شرکت‌های دانش بنیان به فنا رود، ادامه داد: بر این اساس سیاست ما بر این است که تفاهم نامه‌های منعقد شده در رویدادهای فناورانه تا رسیدن به قرارداد پیگیری شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برگزاری رویدادی در حوزه فولاد یاد آور شد: در این رویداد حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه منعقد شد که با پیگیری‌های انجام شده ۱۵۰ میلیارد تومان از این تفاهم نامه‌ها به قرارداد تبدیل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق تفاهم نامه‌های منعقد شده تبدیل به قرار داد شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا